Otevřít menu
Doprava dnes
-

Správa železnic ukončila modernizaci úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi! Cesta vlakem na jih Čech tak potrvá kratší dobu

Cesta vlakem na jih Čech trvá kratší dobu díky ukončení modernizace na úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi, kde se síť dvoukolejných tratí rozšířila o dvě desítky kilometrů. Po modernizaci má trať větší kapacitu, a navíc se po ní jezdí rychleji. Současná rychlost je 160 km/h, po instalaci zabezpečovače ETCS se rychlost zvýší na 200 km/h.

9:40 / 16. června 2023
Správa železnic ukončila modernizaci úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi! Cesta vlakem na jih Čech tak potrvá kratší dobu

Zvýšení bezpečnosti provozu zajistilo nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení

Práce probíhaly od května 2018. Namísto jednokolejné trati s řadou oblouků vznikla dvoukolejná přeložka pro rychlost až 200 km/h, která vede v převážné délce v souběhu s dálnicí D3. Stavbaři vybudovali dva tunely – Mezno a Deboreč, koleje vedou také po několika estakádách, z nichž největší se nacházejí v Heřmaničkách. Stanice Ješetice, Střezimíř a Heřmaničky nahradily stejnojmenné zastávky, nástupiště dosavadních zastávek v Mezně a Červeném Újezdu u Votic se přesunula na přeloženou trať. Nákladní vlaky pak mohou využívat čtyřkolejnou stanici Červený Újezd u Votic. Všechna nástupiště jsou ve výšce 550 milimetrů nad kolejí, která umožňuje pohodlný nástup do vlaků. Cestující ocení bezbariérový přístup po šikmých chodnících. 

Zvýšení bezpečnosti provozu zajistilo nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Navíc došlo ke zrušení všech přejezdů, které nahradily podjezdy nebo nadjezdy. Během stavby se proto upravily či lokálně přeložily některé silniční komunikace. Provedla se rovněž řada opatření snižujících vliv železniční dopravy na okolní životní prostředí. Zvýšení traťové rychlosti až na 200 km/h umožní v tomto úseku výstavba evropského zabezpečovacího zařízení ETCS, které bude dokončeno přibližně za rok. Už nyní zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za hodinu, cesta do Českých Budějovic trvá 100 minut.

Už nyní zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za hodinu, cesta do Českých Budějovic trvá 100 minut.

"Z hlavního města na jih Čech jedině vlakem. Máme za sebou definitivní tečku za modernizací koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Ta přinesla výrazné zkrácení jízdních dob mezi Českými Budějovicemi, Táborem a Prahou. Nový úsek na 200 km/h už nějakou dobu slouží cestujícím i dopravcům. Právě tuto rychlost budou moci využívat vlaky po spuštění zabezpečovače ETCS. Původní jednokolejnou trať jsme narovnali, přidali kolej navíc, vybudovali dva nové tunely i několik stanic. V úseku jsme naopak zrušili všechny přejezdy," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda k ukončení modernizace.

Celkové investiční náklady akce dosáhly 6 734 886 294 korun bez DPH. Zhotovitelem prací byla společnost OHLA ŽS. Projekt Modernizace trati Sudoměřice – Votice byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 3 966 814 703 korun. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Správa železnic)

Správa železnic ukončila modernizaci úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi! Cesta vlakem na jih Čech tak potrvá kratší dobu . Správa železnic ukončila modernizaci úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi! Cesta vlakem na jih Čech tak potrvá kratší dobu . Správa železnic ukončila modernizaci úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi! Cesta vlakem na jih Čech tak potrvá kratší dobu .
zpět na články

inzerce

nahoru