Správa železnic vyhlásila již 7. zakázku na projektanta nových železnic
Tentokrát jde o úsek VRT Střední Čechy mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou. Trať je součástí nového železničního spojení z Prahy do Brna. Zhruba 70kilometrový úsek naváže na již projektovanou vysokorychlostní trať v Polabí.
Správa železnic připravuje VRT Střední Čechy na rychlost 320 km/h a sloužit bude pouze osobní dopravě. Společnost zadala veřejnou zakázku pomocí inovativní metody Best Value, která je založena na zdůraznění odbornosti dodavatelů. Od těch mimo jiné požaduje, aby stavba úseku VRT měla minimální dopady na životní prostředí a trať co nejvíce splynula s krajinou.
Všechny výše zmíněné požadavky odrážejí dosavadní zkušenosti Správy železnic se zadáváním veřejných zakázek pro VRT a také průběhem projednání v regionech. Společnost tak chce vyjít vstříc obyvatelům obcí v blízkosti nových tratí, kteří z výstavby a provozu vysokorychlostní železnice mohou mít obavy.
Projektanti připraví dokumentaci pro územní rozhodnutí, podklady pro proces EIA a také digitální model tratě ve standardu BIM.
Předpokládaný jízdní řád příprav VRT Střední Čechy:
2025 ukončení územního řízení
2027 zahájení výstavby
2031 zprovoznění tratě
Správa železnic má další informace na internetových stránkách www.spravazeleznic.cz/vrt/stredni-cechy
Autor: Bc. Filip Červinka (Zdroj: Správa železnic)
