Otevřít menu
Doprava dnes
-

Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM

Správa železnic (SŽ) uspořádala 4. dubna 2023 prohlídku stavby koridoru mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí. K této příležitosti stavbaři na trať vyslali sanační stroj PM 1000 URM, který dokáže za 24 hodin položit až půl kilometru kolejí. Tento krok značí, že se práce na tomto důležitém koridoru blíží ke svému konci.

14:33 / 6. dubna 2023
Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URMi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Po zpevnění podloží a po skončení modernizace v úseku budou moci pendolina v obloucích jezdit rychlostí až 110 km/h

Od roku 2021 se pracuje na modernizaci úseku Ústí n. Orlicí – Brandýs n. Orlicí, přičemž aktuálně se projekt chýlí ke svému konci, protože na trati pracuje sanační stroj PM 1000 URM, který váží asi 900 tun. Tento kolos pomáhá v urychlení celé stavby, když po zvednutí kolejového roštu v jednom průjezdu dokáže odstranit stará stěrková lože a podloží, zrecykluje jej a znovu s geotextilií položí a zhutní jej. Na závěr dokáže položit koleje zpět na správné místo a také je podbije.

Sanační stroj PM 1000 URM vyrábí společnost Plasser & Theurer GmbH, přičemž byl vyroben v roce 2009. Sanační linka váží celkem 888,7 tuny a jeho délka je 270 metrů, šířka 3,23 metru a výška 4,665 metru. Celkový výkon linky je 5x 712 kW a rychlost jízdy s vlastním pohonem činí 20 km/h, avšak přepravní rychlost tažným vlakem může být až 100 km/h. „Posun tohoto 270 metrů dlouhého obra za čtyřiadvacetihodinovou směnu je zhruba 450 metrů. Pracujeme nonstop. Úspora času oproti klasickému způsobu výstavby je obrovská. Tenhle stroj má vše vyřešené, navíc má třídičku, což nám umožňuje použitelný štěrk vracet zpátky do podloží. Nevyhovující materiál se pomocí pojízdných roštů sype do vagonů, které postupně odvážíme. Původní koleje s pražci se sice teď vracejí, ale budeme je také měnit. Na ně přijede trochu jiná mašinka,“ řekl na akci investiční náměstek Radomil Novák ze Správy železnic. PM 1000 URM má na trati pracovat ve čtyřech etapách do konce června. V první den každé etapy probíhá příprava bez speciálního stroje, následujících sedm dní v měsíci pracuje sanační stroj, po zbylou dobu pak probíhají dokončovací práce, prozradila Správa železnic.

Po zpevnění podloží a po skončení modernizace v úseku budou moci pendolina v obloucích jezdit rychlostí až 110 km/h, přičemž aktuálně je to 85 km/h. „Zrychlení však není podstatou modernizace. Důvodem je zkvalitnění železničního spodku a svršku včetně zabezpečení, a hlavně rozdělení mezistaničního úseku mezi Brandýsem a Ústím, kvůli kterému můžeme v případě problému na jedné koleji poruchu eliminovat,“ vysvětlil na akci Radomil Novák ze Správy železnic.

Investované téměř 3,5 mld. Kč přinesou zejména zlepšení technického stavu a parametrů kolejí či zvýšení mimoúrovňového a bezbariérového přístupu cestujících na nástupiště. Zlepší se také spolehlivost provozu. Výsledkem stavby po dokončení bude vybudování nové odbočky Bezpráví, která umožní přechod vlaků z 1. na 2. traťovou kolej a úpravy v železniční stanici Brandýs nad Orlicí, kde budou vybudována nová nástupiště včetně přístřešků. Zde je již téměř hotovo.

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: Správa železnic)

Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.. Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.. Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.. Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.. Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.. Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.. Správa železnic vyslala na trať mezi Ústím n. Orlicí a Brandýsem n. Orlicí sanační stroj PM 1000 URM Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic..
zpět na články

inzerce

nahoru