Otevřít menu
Doprava dnes
-

Správa železnic vysouvá ocelové konstrukce nového mostu v Děčíně

Ve středu 14. září 2022 došlo v Děčíně k vysouvání poslední části ocelové konstrukce nového mostu před Labe. Správa železnic v rámci rekonstrukce trati pro nákladní vlaky musela opravit 100 let starý most, který se dočkal vysunutí poslední části své ocelové konstrukce. Vlaky by se na trať mohly vrátit v půlce prosince.

14:55 / 14. září 2022
Správa železnic vysouvá ocelové konstrukce nového mostu v Děčíněi

Foto: Nákladní most v Děčíně přes Labe. Zdroj fotky: Správa železnic.

Správa železnic pracuje na rekonstrukci děčínské trati pro nákladní vlaky

Správa železnic pracuje na rekonstrukci děčínské trati pro nákladní vlaky. Rekonstrukce zasáhla 100 let starý most a děčínský tunel. Most se dočkal vysunutí poslední části ocelové konstrukce přes Labe. Na trati mezi stanicemi Děčín východ a Děčín Prostřední Žleb teď vlaky nejezdí, mohly by se na ni však vrátit 10. prosince. To prozradili zástupci Správy železnic. Náklady tohoto stavebního projektu činí 1,1 miliardy korun.

„Na té staré ocelové konstrukci byly mostovky, což jsou v podstatě dřevěné pražce, na kterých je umístěná kolejnice. Na tom novém mostě už tyto prvky nebudou, bude tam klasické kolejové lože – to znamená štěrkové lože, pražce, kolejnice. Má to velké výhody v rámci úspor na opravy a provozuschopnost dráhy,“ prozradil o projektu Marek Urválek, stavební dozor ze Správy železnic.

Práce na úseku, který je dlouhý 1300 metrů, započaly v loňském říjnu. Během nich dochází k výměně železničního svršku a spodku, sanaci dvou pilířů a opravě trakčního vedení. Nově by po mostě mohly vlaky jezdit 50 km/h, přičemž v minulosti byla povolená rychlost pouze 30 km/h. Součástí projektu je rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a vybudování nového přejezdu a po dohodě s radnicí také stavba protihlukových stěn v délce zhruba 700 metrů v místech, kde trať protíná městskou zástavbu. Marek Urválek ze Správy železnic prozradil, že původní ocelová konstrukce je z roku 1916 a je na hraně své životnosti.

My stavíme mosty vždy s životností 100 let. Jestli se dostaneme přes 100 let, to uvidí generace po nás,“ říká Marek Urválek ze Správy železnic.

Nejnáročnější je však oprava a výměna železničního mostu. Stavební firma Strabag vyrobila konstrukci, kterou dopravila do Děčína. "Části jsme pak přesunuli pomocí pásového jeřábu k mostu, osadili na dočasné konstrukce a pak pomocí hydrauliky vysouvali most," řekl k rekonstrukci ředitel stavby firmy Strabag Bořivoj Leszko. Stavbaři počítají, že v pátek bude nový most zcela vysunut. Měří 200 metrů a váží 1741 tun.

„S demontáží začneme až po dokončení výsunu a zprovoznění trati na novém mostě. Abychom mohli demontáž provést, musíme v Labi vybudovat pomocné konstrukce,“ prozradil k průběhu prací Bořivoj Leszko.

Autor: Karel Geba (Zdroj: ČTK)

Správa železnic vysouvá ocelové konstrukce nového mostu v Děčíně Foto: Nákladní most v Děčíně přes Labe. Zdroj fotky: Správa železnic..
zpět na články

inzerce

nahoru