Stavební povolení uděleno! Masarykovo nádraží se může těšit na modernizaci
Správa železnic získala stavební povolení pro modernizaci pražského Masarykova nádraží. Udělení stavebního povolení je důležitým krokem pro přípravu samotné modernizace. Díky této dobré zprávě železničáři na jaře vypíší výběrové řízení na zhotovitele prací. V tomto roce by měly začít i samotné stavební práce. Vše hotové by mělo být v roce 2026.
Ve stanici bude celkem šest bezbariérových nástupišť
Masarykovo nádraží je vybudováno přímo v centru Prahy, přičemž je třetí nejfrekventovanější stanicí na české železnici. Cílem rozsáhlé modernizace, kterou Správa železnic chystá, je přinést cestujícím komfort odpovídající dnešní době. Dojde zejména k rozšíření počtu nástupišť a kolejí a urbanistickému začlenění prostoru nádraží do jeho okolí. Nové nástupiště využijí zejména budoucí vlaky na letiště. Počet kolejí by měl vzrůst ze 7 na 9, přičemž by mělo dojít i na rekonstrukci samotných nástupišť a vybudování nové platformy nad kolejištěm. Ta bude tvořit nejen komunikační propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s Hlavním nádražím, ale nabídne i nový vestibul pro čekající cestující. Z něj povedou eskalátory, schodiště a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště. Část platformy se osadí zelení a vznikne tak klidová oáza přímo v centru metropole.
„Ve stanici bude celkem šest bezbariérových nástupišť. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Stavba bude probíhat za provozu, nutná budou pouze dílčí omezení provozu odpovídající jednotlivým etapám realizace projektu,“ řekla Nela Eberl Friebová ze Správy železnic a dodala: „Přestavba Masarykova nádraží je součástí modernizace železnice z centra Prahy do Kladna. Ta je rozdělena na několik etap. V loňském roce začaly práce hned na dvou úsecích, konkrétně na úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce a na trati mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí novou zastávkou Praha-Výstaviště.“
Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: Správa železnic)