Otevřít menu
Doprava dnes
-

Téměř 9 kilometrů úseků na trati České Budějovice – Černý Kříž se nachází v havarijním stavu

Správa železnic informovala o zpoždění vlaků a zhoršení kvality dopravní obslužnosti na trati č. 194 České Budějovice – Černý Kříž. Trať se nachází v havarijním stavu, a proto bude v některých úsecích snížena rychlost vlaků až na 20 km/h, což výrazně prodlouží jízdní dobu vozidel.

15:42 / 21. května 2023
Téměř 9 kilometrů úseků na trati České Budějovice – Černý Kříž se nachází v havarijním stavui

Foto: Téměř 9 km úseků na trati České Budějovice – Černý Kříž se nachází v havarijním stavu. Zdroj: Jihočeský kraj

Technický stav trati č. 194 České Budějovice – Černý Kříž označily Jihočeský kraj, JIKORD, GW Train Regio a Správa železnic za havarijní. Správa železnic požaduje ve vybraných úsecích snížit rychlost až na 20 km/h. Technicky nevyhovující stav trati se týká úseků v celkové délce 8,92 km.

Stav infrastruktury, který neumožňuje plnohodnotně využít traťovou rychlost, způsobí prodloužení jízdních dob vlaků o 10 až 20 minut, a to v závislosti na použité dopravní technologii.

„Byli jsme nuceni ve spolupráci s dopravcem GW Train Regio, upravit jízdní řád na tratích České Budějovice – Černý Kříž a v úseku Volary – Nové Údolí. Došlo zde k prodloužení jízdních dob a ztráty některých přípojů či ukončení vybraných vlaků v Černém Kříži na místo Nového Údolí. Upravený jízdní řád bude platit od června do začátku září, tedy v období 1. 6. – 3. 9. 2023. Následně by měla začít oprava nejhorších úseků,“ sdělil Jiří Kafka, jednatel společnosti JIKORD. Nové jízdní řády by měly co nejlépe reflektovat nastalou situaci.

S ohledem na dálkovou dopravu budou v Českých Budějovicích zachovány přípoje v dopoledních hodinách ve směru na Šumavu a ve večerních hodinách ve směru ze Šumavy. První výletní vlak vyrazí už okolo půl osmé ráno a nebude mít přípoje od všech vlaků dálkové a regionální dopravy. 
 
„Vedení Jihočeského kraj je silně znepokojeno skutečností, že ani velké investice do trati přes Český Krumlov, které Správa železnic realizovala v posledních letech, nevyřešily její havarijní stav.  Nutnost snížit rychlost tak přichází zrovna na začátku letní sezony v nejnavštěvovanější oblasti Jihočeského kraje, což bude mít výrazně negativní vliv na turistický ruch. Navíc se jedná o nejvíce vytížené tratě v Jihočeském kraji,“ uvedl Antonín Krák, náměstek hejtmana pro dopravu.

Publikoval: Karel Geba (zdroj: Jihočeský kraj)

zpět na články

inzerce

nahoru