Otevřít menu
Doprava dnes
-

To, co správní rada Správy železnic přijala, znamená změnu poměru v nastavení práce organizace, reaguje ministr dopravy na výluky

V pátek 26. srpna se na Správě železnic uskutečnila tisková konference, jež měla veřejnost i média informovat o změně klíčových ukazatelů výkonnosti Správy železnic (SŽ). Ty se vážou na odměny managementu SŽ. Na brífinku vystoupil ministr dopravy Martin Kupka (ODS), předseda správní rady SŽ Martin Červíček a generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

23:55 / 27. srpna 2022
To, co správní rada Správy železnic přijala, znamená změnu poměru v nastavení práce organizace, reaguje ministr dopravy na výlukyi

Foto: Generální ředitel SŽ Jiří Svoboda, ministr dopravy Martin Kupka a předseda správní rady SŽ Martin Červíček. Autor fotky: Karel Geba.

Tento faktor v těchto výkonnostních ukazatelích doposud chyběl

Podrobný výčet jednotlivých oblastí, které řeší výši odměn pro generálního ředitele, náměstky a další vedoucí pracovníky Správy železnic jsme Vám podrobněji již přinesli v minulém článku, avšak tento soubor kritérií nejvíce hodnotí spolehlivost a propustnost železniční sítě, s níž jsou spojené výluky osobních i nákladních vlaků. Tento faktor v těchto výkonnostních ukazatelích doposud chyběl, a proto došlo k těmto změnám. Co k těmto úpravám řekl ministr dopravy či předseda správní rady Správy železnic?

„Poprvé se sešla správní rada Správy železnic v novém složení, neznamená to nový start řešení problémů, se kterými jsme se setkali v minulých týdnech. To, co dnes správní rada jednomyslně přijala, znamená změnu poměru v nastavení práce této organizace,“ řekl na úvod ministr dopravy.

Ten klíčový smysl je zajistit co nejlepší služby pro cestující i nákladní dopravu

Ministr dopravy k tomuto kroku hledí velice optimisticky, protože je nespokojen s výlukami a zpožděním mnoha vlaků v osobní i nákladní dopravě. Budeme sledovat, zda dochází ke zlepšení situace, zda se zpoždění na české železnici zkracují. Je jasné, že k těm zpožděním nedochází jenom vinou Správy železnic, ale také chybami dopravců. Je třeba, aby byly podmínky spravedlivé. Říkám jednoznačně, že stejně tak přísný budu i k Českým drahám,“ dodal k tomuto tématu Martin Kupka (ODS).

Dalšími důležitými a významnými kritérii podle ministra dopravy zůstane to, jak se bude Správě železnic dařit realizovat klíčové investiční stavby. Na mysli tím měl přípravu vysokorychlostních tratí a další fáze staveb rozpracovaných projektů. V neposlední řadě také tlačí na informovanost veřejnosti ze strany železničářů. „Je důležité informovat o tom, k jakým aktuálním problémům na železnici dochází. Co Správa železnic staví a co to přinese za zlepšení,“ dodal ministr dopravy a na závěr řekl: „ Hlavním cílem  je zajistit co nejlepší služby pro cestující i nákladní dopravu."

Nové složení Správní rady chce více pracovat, více kontrolovat, více dohlížet a více komunikovat

Na slova ministra navázal nový předseda správní rady SŽ Martin Červíček, hejtman Královéhradeckého kraje: „Především bych chtěl zkonstatovat, že nové složení Správní rady chce více pracovat, více kontrolovat, více dohlížet a více komunikovat s Ministerstvem dopravy v souvislosti s nejdůležitějšími oblastmi, které Správa železnic musí naplnit. To je z mého pohledu provozuschopnost, zajištění dostatku investic, zajištění údržbových financí a koordinace mezi všemi partnery, což nejsou jenom dopravci.“

Předseda správní rady chce zohlednit klíčové výkonnostní ukazatele ve Správě železnic, aby se činnost celé organizace zlepšila. To by mělo vést k lepšímu zvládání výluk, což potěší všechny cestující. „Pro zajímavost jsme probírali zprávu o činnosti. Také jsme se věnovali problémům, jako jsou věci týkající se koupě nemovitostí. Rozebírali jsme přípravu rozjetí Telematiky v rámci Správy železnic, ale i věci týkající se energií a obecně investic, které budou v tomto roce realizovány. S kolegy a kolegyněmi jsme se shodli na tom, že bychom chtěli být ten orgán, který nejenom kontroluje a dohlíží. Chceme poskytovat podporu a pomoci realizovat všechny priority, které jsou nastaveny,“ zdůraznil na schůzi správní rady její předseda.

Velim – Poříčany bude, troufnu si říct, tratí pro 21. století, podotkl generální ředitel Správy železnic

Poté slovo dostal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, který reagoval na úpravy výkonnostních ukazatelů a také na zpožďování vlaků, které vzniká kvůli projektům zaměřujících se na  řešení problému tzv. úzkých hrdel. „Myslím si, že to zpožďování nemělo přímý vliv na plynulost dopravy. V koordinaci s námi, Ministerstvem dopravy a se správní radou, jsme došli k závěru, co bude tou prioritou na české železnici z pohledu infrastruktury. Ohledně těch velkých počinů, které zapříčiňovaly to, co jsem zmiňoval, tak si dovolím zmínit to velké téma „Kdy bude lépe“. Dneska jsme formou ukazatelů stanovali, co je tou prioritou. Jedna z největších výluk Poříčany – Velim, která končí příští týden v úterý, kde je plnohodnotná dvoukolejná trať téměř v délce 20 km. Také jsme tam odstranili definitivní propady rychlosti, které zde byly, včetně zvýšení kapacity formou vložení spojek. Tím pádem Kolín – Velim a Velim – Poříčany bude, troufnu si říct, tratí pro 21. století,“ podotkl generální ředitel Správy železnic.

Další velkou změnou v dopravě na železnici je podle Jiřího Svobody ukončení  tzv. druhé stavby. Jedná se o spojku Dluhonice, kde je výluka kvůli snížení rychlosti na 40 km/h. Tento důvod zpoždění vlaků však skončí v letošním listopadu. „Významným prvkem, který omezuje dopravu a bude bohužel omezovat i v příštím roce, je úzké hrdlo Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, kde byly komponenty z roku 1957 – 1959. Má také přímý vliv na plynulost dopravy a zde jsme po dohodě s panem ministrem realizovali určité úpravy projektu a technologií. Mám tím na mysli odstranění beznapěťového úseku. Velkým zájem je i kompletní realizace uzlu Pardubice.  Díky  harmonogramu nedochází ke zpožďování, vše je vyřešeno technologicky. Věřím, že se situace  dnešku bude ještě zlepšovat,“ ukončil svůj projev Jiří Svoboda.

Autor: Karel Geba

To, co správní rada Správy železnic přijala, znamená změnu poměru v nastavení práce organizace, reaguje ministr dopravy na výluky Foto: Generální ředitel SŽ Jiří Svoboda, ministr dopravy Martin Kupka a předseda správní rady SŽ Martin Červíček. Autor fotky: Karel Geba.. To, co správní rada Správy železnic přijala, znamená změnu poměru v nastavení práce organizace, reaguje ministr dopravy na výluky Foto: Generální ředitel SŽ Jiří Svoboda, ministr dopravy Martin Kupka a předseda správní rady SŽ Martin Červíček. Autor fotky: Karel Geba..
zpět na články

inzerce

nahoru