Otevřít menu
Doprava dnes
-

Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svoboda

V pátek 1. července proběhla prezentační jízda ve speciálních vozech MUV za přítomnosti ministra dopravy Martina Kupky (ODS) a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody. Tato jízda znovu otevřela tuto vrať ostatním vlakům, které v létě začnou na této trase opět jezdit. Co na závěr zaznělo na tiskové konferenci?

23:00 / 30. června 2022
Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svobodai

Foto: Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v terénu. Autor fotky: Zdeněk Kellner.

Jedná se o výjimečnou stavbu nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností

Do konce srpna se bude jezdit po nové přeložce trati pouze na jedné koleji, plnohodnotný dvoukolejný provoz začne na počátku září. Projekt modernizace trati, která je součástí čtvrtého železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy, je téměř hotov.

Cílem této významné investice bylo zejména zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy. „Jedná se o výjimečnou stavbu nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. Díky přibližně 20 kilometrů dlouhé nové trati se zase o něco zkrátí cesta vlakem z Prahy do jižních Čech,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda k modernizaci. Upozornil tak na skutečnost, že se téměř v celém úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi postavila nová trať, která je přibližně o dva kilometry kratší než stávající trasa. Rychlost vlaků se postupně zvýší až na 200 km/h, už od poloviny prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, se zkrátí jízdní doba expresů mezi Prahou a Táborem na 59 minut. Další úsporu času totiž přinese zprovoznění modernizovaného úseku mezi Soběslaví a Doubím, na který první vlaky vyjedou září.

Bude to významný příspěvek k tomu, aby se zlepšilo spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi po železnici“, řekl novinářům ministr dopravy Martin Kupka a doplňuje:Pro plynulou a rychlou jízdu na celé trase nyní potřebujeme připravit k výstavbě poslední část koridoru Nemanice – Ševětín.“ Jak ministr Kupka upozorňuje, půjde o finančně velmi náročnou stavbu, a proto ji jako jeden z prvních železničních projektů tohoto typu v ČR ministerstvo zvažuje stavět formou PPP, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. „Jsme v situaci, kdy se snažíme ve velmi krátkém čase dohnat historický dluh v dopravní infrastruktuře, a pokud chceme udržet tempo výstavby, nemůžeme se spoléhat jen na rozpočtové prostředky státu,uzavírá téma ministr Kupka. 

Cestující se tak mohou na tuto trať vrátit, přičemž se sníží doba jejich cestování. Nová trať začíná v Sudoměřicích u Tábora, kde navazuje na dokončenou modernizaci koridoru od Tábora. Vede v souběhu s dálnicí D3, hlubokým zářezem se třemi nadjezdy a 840 metrů dlouhým tunelem Mezno nedaleko nové stejnojmenné zastávky vede přes další novou zastávku Střezimíř do stanice Červený Újezd. Tato zastávka je určena k předjíždění vlaků. Dalším významným místem na trati je 660 metrů dlouhý ražený tunel Deboreč, za nímž následuje zastávka Ješetice. V hlubokém údolí mezi Ješeticemi a Heřmaničkami vybudovali stavbaři celkem čtyři mostní estakády v délce 244, 180, 175 a 80 metrů. Mezi nimi leží zastávka Heřmaničky. Stavba končí před železniční stanicí Votice, kde navazuje na již dříve dokončenou modernizaci trati Votice – Benešov u Prahy.

Doprava na železnici se bude zrychlovat, očekává se snížení doby cesty o 22 minut mezi Prahou a Českými Budějovicemi

"Ještě bude omezení pro cestující veřejnost, takže zde stále bude náhradní autobusová doprava, ale v části již bude i dvojkolejný provoz, takže budeme lépe kombinovat kapacitu," řekl Svoboda.

„Doprava na železnici se bude zrychlovat. Od nového jízdního řádu to bude pro cestující mezi Prahou a Českými Budějovice 22 minut snížení doby cesty. "Kromě toho je to významné zpříjemnění dopravy,“ řekl na tiskové konferenci ministr dopravy a dodal:"v  následujících letech nás čekají výstavby tratí v nových stopách, tohle je v tomto směru první vlaštovka.“

Od pátku 1. července se na plánované trasy vrátí spoje EuroCity/InterCity Jižní expres a rychlíky Vltava a Lužnice. Jižní expresy však budou kvůli pokračujícím stavebním pracím odjíždět z pražského Hlavního nádraží o 15 minut dříve, uvedly České dráhy.

Modernizace čtvrtého tranzitního železničního koridoru začala v květnu 2018 a definitivně bude hotovo příští rok v srpnu. Generální ředitel Správy železnic a ministr dopravy na tiskovém briefingu sdělili, že náklady činí 6,7 miliardy korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 3 966 814 703 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací je firma OHLA ŽS.

Publikoval: Karel Geba (Čerpáno z ČTK a Správy železnic)

Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svoboda Foto: Generální ředitel Jiří Svoboda v terénu. Autor fotky: Zdeněk Kellner.. Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svoboda Foto: Ministr dopravy a generální ředitel před tiskovou konferencí. Autor fotky: Zdeněk Kellner.. Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svoboda Foto: Modernizace čtvrtého koridoru. Zdroj fotky: Správa železnic.. Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svoboda Foto: Modernizace čtvrtého koridoru. Zdroj fotky: Správa železnic.. Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svoboda Foto: Modernizace čtvrtého koridoru. Zdroj fotky: Správa železnic.. Trať mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora je téměř modernizována! Na prezentační jízdě nechyběl Martin Kupka ani Jiří Svoboda Foto: Modernizace čtvrtého koridoru. Zdroj fotky: Správa železnic..
zpět na články

inzerce

nahoru