Otevřít menu
Doprava dnes
-

Trať z Litoměřic do Ústí nad Labem se dočká rekonstrukce pod záštitou Správy železnic!

Správa železnic se hodlá vrhnout na rekonstrukci trati mezi Litoměřicemi a Ústím nad Labem, kde bude součástí například změna trakční soustavy, vybudování nových nástupišť ve všech stanicích v úseku či protihlukových stěn a přidání zabezpečovacího systému ETCS. Železničáři zatím hledají zhotovitele pro práce ve výši 142 milionů Kč.

11:00 / 14. června 2022
Trať z Litoměřic do Ústí nad Labem se dočká rekonstrukce pod záštitou Správy železnic! i

Foto: Část trati mezi Litoměřicemi a Ústím nad Labem. Zdroj: Chládek & Tintěra.

Stavba bude trvat skoro čtyři roky, ale provoz zůstane zachován

"Hlavním cílem je rekonstrukce dvoukolejné elektrifikované tratě v úseku Litoměřice dolní nádraží – Ústí nad Labem-Střekov pro současné a výhledové potřeby osobní a nákladní dopravy, konverze na střídavou trakční napájecí soustavu a implementace ETCS," sdělila Friebová.

Správa dále plánuje ve všech zahrnutých stanicích a zastávkách v úseku vybudovat nová nástupiště včetně zřízení bezbariérových přístupů. Stanice Sebuzín pak vyhradí pouze pro řízení sledu vlaků a přejmenuje ji na Sebuzín-Církvice. Cestujícím pak bude sloužit nová zastávka Sebuzín umístěná blíže centru obce.

Ve stanici Velké Žernoseky přibude nový podchod, novinkou pak bude nová zastávka Žernoseky obec. Na trati pak projekt počítá se stavbou protihlukových stěn, nového informačního a kamerového systému. Zrekonstruovány by pak měly být vybrané přejezdy, opěrné zdi a kolem 30 mostů.

Celá stavba by měla trvat asi 46 měsíců. Správa železnic podle Friebové počítá během stavby s omezením provozu na jedné koleji, provoz by tak měl být zachován. "Přesné omezení bude známé až po zpracování návrhu postupu výstavby v rámci projektové dokumentace," dodala mluvčí.

V rámci připravované stavby je navržena rekonstrukce všech částí železniční infrastruktury, zejména železničního svršku, spodku a trakčního vedení. Obnovou projdou mezistaniční traťové úseky i samotné stanice. Nové zabezpečovací zařízení (traťové i staniční) umožní dálkové řízení z centrálního dispečerského pracoviště a přispěje ke snížení provozních nákladů. Konfigurace stanic bude upravena tak, aby umožnila provoz vlakových souprav dlouhých až 740 metrů. Zmodernizovaná trať sníží hlukovou zátěž svého okolí, přinese vyšší rychlost vlaků a zvýší také komfort pro cestující. Úsek, který projde optimalizací, začíná ve stanici Litoměřice dolní nádraží. Ta neslouží cestujícím, její využití je zejména pro odstavování osobních i nákladních vlaků. Zdejší kolejiště projde obnovou, jejímž cílem bude zajistit požadovanou kapacitu zejména pro nákladní vlaky, délka kolejí se prodlouží až na 800 metrů. Železniční přejezd, který je součástí této stanice, projde rekonstrukcí.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru