Otevřít menu
Doprava dnes
-

Tři firmy chtějí provozovat vlaky na Plzeňsku a v Českém lese. Vítěz bude znám brzy

Plzeňský kraj jedná se třemi dopravci, kteří chtějí na Plzeňsku a v Českém lese provozovat vlaky. Konečné upřesněné nabídky bude mít kraj v dubnu. Nový dopravce musí začít vozit cestující od prosince 2023, řekl ČTK Pavel Čížek (STAN), náměstek hejtmana. Kraji koncem roku 2023 končí smlouvy v těchto oblastech, kde dnes jezdí České dráhy.

19:37 / 27. března 2022
Tři firmy chtějí provozovat vlaky na Plzeňsku a v Českém lese. Vítěz bude znám brzyi

Foto: Deník/Barbora Hájková

"Se třemi pokračujeme v jednání, a to u obou celků. Už jsme s nimi dlouze hovořili a teď nám mají dát návrh, jak by si představovali případné další zlevnění, pokud bychom jejich požadavky akceptovali," sdělil náměstek. Kraj požadavky vyhodnotí a řekne, co je pro něj přijatelné. Podle reakcí kraje potom následně dopravci v dubnu definitivně upřesní nabídky. "A pak to bude připravené k rozhodnutí o vítězi," řekl. Podle Čížka by vítěz mohl být znám v červnu. Je ale důležité, aby bylo co nejdříve jasno, kdo dal nejlepší nabídku. Uchazeči musí především zaručit, že nabízené druhy vlaků mají pro kraj od konce příštího roku skutečně zajištěné.

O regionální osobní dopravu ve dvou oblastech projevilo zájem 5 z 11 železničních dopravců oslovených krajem. Zadání jim zaslal v prosinci. Cenové nabídky s modelem obsluhy oblastí odevzdali do 7. února. "Protože by se už nestihla regulérní soutěž se vším všudy, tak postupujeme přímým zadáním. Uchazečům jsme dali vzorový model, jízdní řády, počty cestujících i roky, kdy se tam má zavést zabezpečovací systém ETCS. Děláme vše pro to, aby cena byla pro kraj co nejpřijatelnější," vysvětlil náměstek.

České dráhy, které oblast obsluhují, se do soutěže přihlásily. Nabídku podal i GW Train Regio, jenž bude od prosince 2023 zajišťovat dopravu v Pošumaví. Vítěz může využívat repasovaná vozidla. Ta pořídí rychleji než nová.

V Českém lese najedou vlaky asi 470.000 km ročně, na Plzeňsku potom 1,1 milionu km. Nový dopravce by měl obsloužit celkem asi čtvrtinu dopravního výkonu osobních vlaků, který kraj ročně objednává. Soubor Plzeňsko zahrnuje tratě Planá - Tachov, Rokycany - Nezvěstice, Nýřany - Heřmanova Huť, Plzeň - Radnice, Plzeň - Bezdružice, Plzeň - Žihle a Klatovy - Železná Ruda. Celek Český les pak tratě Tachov - Domažlice a Poběžovice - Staňkov - Holýšov.

 

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru