Otevřít menu
Doprava dnes
-

Trolejbusová vozovna v Komíně se sobotní slávou! Lidé se projeli i párou

Stovky lidí se včera i přes velmi teplé počasí vydaly v Brně do Komína a Králova Pole, aby si užily Dny dopravní nostalgie. Městem jezdily historické vozy MHD a dopravní podnik uspořádal k 25. výročí existence den otevřených dveří v trolejbusové vozovně v Komíně a společnost Kordis JMK zajistila jízdu parních vlaků.

18:16 / 19. června 2022
Trolejbusová vozovna v Komíně se sobotní slávou! Lidé se projeli i pároui

Foto: Trolejbus ve vozovně (zdroj: Dopravní podnik města Brna).

V posledních dvou letech akce nebyla kvůli covidu zdaleka tak atraktivní. Dnes Kordis hodinu a půl před ukončením akce téměř vyprodal jízdenky, řekl ČTK mluvčí Květoslav Havlík. Dopoledne se historická vozidla dopravního podniku a Technického muzea v Brně představila na náměstí Svobody a v Brandlově ulici. 

Vozovna se otevřela v poledne a hned do ní zamířily stovky lidí, především rodin s dětmi. Někteří už přijeli historickými tramvajemi, trolejbusy či autobusy, které spojily centrum města s vozovnou různými trasami. „Lidé se mohli trolejbusem projet myčkou a s průvodcem se projít zázemím, kde se dělá těžká údržba vozidel. Děti si mohly pohrát na speciálně upravených stanovištích řidičů,“ řekla mluvčí podniku Barbora Doležalová. Stanoviště jsou vytvořená z vyřazených vozidel.

Svézt se mohou lidé i v neděli, a to od 13:00 do 17:30. Okruh historickým centrem města je možné absolvovat i parní a koňskou tramvají, které vozily Brňany v 19. století, od roku 1900 už jezdí ulicemi tramvaje elektrické.

K výročí vznikla i kniha s mnoha fotografiemi 

Okolím královopolského nádraží se dnes rozléhal zvuk parní píšťaly. Průmyslová posunovací lokomotiva se dvěma historickými vagony zhruba po 15 minutách vozila zájemce na staré nádraží, které přestalo sloužit v roce 1962, když utichl provoz na staré Tišnovce. Tato trať spojovala od roku 1885 hlavní nádraží podél Svitavy přes Zábrdovice a Husovice do Králova Pole. Vlak pendloval po krátkém úseku, který dnes vede kolem čtyřpruhové silnice, až na bývalé nádraží, které už připomíná jen kolejové rozvětvení. 

Žádné nádražní budovy se dodnes nezachovaly, protože z jedné strany je silnice, z druhé továrna. „Nečekali jsme, že by v takovém počasí přišlo tolik lidí, ale stará Tišnovka je v těchto dnech vděčné mediální téma a lidé se přišli podívat,“ potěšilo Havlíka. Před třemi týdny, kdy uplynulo přesně 60 let od průjezdu posledního vlaku, se uskutečnila procházka po zbytcích bývalé trati a zájemci také zhlédli dokument o tomto brněnském unikátu. K výročí vznikla i kniha s mnoha fotografiemi s názvem Poslední vlak brněnským Severem.

 

Publikovala: Dagmar Lánská (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru