V Českém Krumlově se začne chystat realizace obchvatu
Český Krumlov začal připravovat stavbu severního obchvatu města. Začal jednat o tom, aby ho Jihočeský kraj opět přidal do zásad svého územního rozvoje. Obchvat by měl ulevit dopravně přetížené silnici I/39. Zastupitelé odsouhlasili, aby se radní stavbou zabývali. Reagovali tak zároveň na podnět občanů, kteří stavbu v petici žádají.
"V návrhu nového územního plánu (bývalé koalice) jsme převzali takzvanou severní tangentu, což není celý obchvat, ale pouze spojka z Přísečné do Vyšného. Přehodnotili jsme situaci, že bez plnohodnotného severního obchvatu se asi neobejdeme. Zahájili jsme kroky k tomu, aby se obchvat znovu dostal do krajského územního plánování," řekl místostarosta Českého Krumlova Zbyněk Toman. Stavba bude hotová později než za tři roky a dříve než za 15 let, dodal. Jako první musí město vyřešit umístění koridoru pro severní obchvat v územním plánu, jak vyplývá z podkladů zastupitelů.
Občané v petici žádají, aby město začalo řešit stavbu severního obchvatu, který se dříve plánoval od Domoradic podél železniční trati. Podle petentů město v roce 2010 neuváženě požádalo, aby kraj obchvat vypustil ze zásad svého územního rozvoje.
"Intenzita dopravy se na silnici I/39 v úseku Porákův most - Dobrkovice od roku 2010 téměř ztrojnásobila ze 6000 na 16000 aut denně, z toho je 1300 nákladních. Průjezd tímto úsekem je utrpením pro řidiče, trpí zejména obyvatelé žijící v přilehlých domech. Situace na Chvalšinské silnici je ve špičce v podstatě dopravní zácpou. Dopravní zatížení je už teď neúnosné," uvádí se v petici.
Poblíž zmíněné silnice žije asi 600 lidí. Hluk z aut tam překračuje podle měření z roku 2021 hygienickou normu pro silniční dopravu. Ve dne to bylo přes 68 decibelů, stojí v petici, kterou podepsalo 94 lidí.
Variant, kudy by mohl obchvat vést, je podle Tomana víc. Jak řekl, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již také projektuje, že upraví tah I/39. "Přestaví kruhové křižovatky znovu na světelné a vybuduje odbočovací pruhy," řekl místostarosta. Občané města by pak ještě letos mohli jezdit cestou, která je ve Vyšném nad kasárnami a patří lesům. Podle Tomana by to rovněž ulehčilo provozu na I/39.
Autor: Karel Geba (čerpáno z ČTK)
