Otevřít menu
Doprava dnes
-

V Česku vyráběný Hyundai Kona Electric uspěl ve velkém testu elektromobilů

Členové mezinárodní novinářské poroty ankety Autobest otestovali v reálném provozu patnáct elektromobilů. Podmínkou pro zařazení do testu byl homologovaný dojezd nejméně 200 kilometrů a cenovka do částky 32 000 euro (800 000 Kč).

12:09 / 7. ledna 2022
V Česku vyráběný Hyundai Kona Electric uspěl ve velkém testu elektromobilůi

Foto: hyundai.com

Testovací jezdci jezdili po španělských silnicích se zapnutou klimatizací a infotainmentem. Na šedesátikilometrovém okruhu byl padesátiprocentní podíl dálnice, dvacet procent činily mimoměstské a třicet procent městské silnice. Na tomto okruhu se jezdilo tak dlouho, dokud signalizovaný dojezd neklesl pod 60 kilometrů. Následně vozy přejely na další (tentokrát dvaadvacetikilometrový okruh), kde pokračovaly až do úplného vybití baterie.

Podle organizátorů testu je potěšitelné, že všechna auta dokázala v reálných podmínkách ujet více než tři čtvrtiny z udávané hodnoty dojezdu dosažené v laboratoři.

Nejlepší v tomto ohledu byla Dacia Spring, která ujela 98,7 % z normovaného dojezdu, naopak nejhorší byl Citroën ë-C4 se 74,6 procenty.

Elektromobil rumunské značky Dacia byl nejlepší také při porovnání dojezdu na 1 kilowatthodinu. Zvládl 8,25 kilometru, zatímco nejhorší Nissan Leaf jen 5,55.

Vůbec nejdéle vydržel při testu kroužit v tuzemsku vyráběný model Hyundai Kona Electric. Zvládl 446,6 kilometru.

Organizátory zamímalo třeba také to, jak efektivní je dobíjení jednotlivých modelů. Zkoumalo se, o kolik navíc energie musí uživatel zaplatit při doplňování baterie do 100 procent její kapacity. Nejlepší z tohoto hlediska byl Volkswgaen ID.3., který potřeboval jen o necelých šest procent více. Naopak nejhorší byla Honda e, u které se “ztratilo” 27,1 procenta elektřiny.

Pro řidiče elektromobilů je důležité také jedno další zjištění z průběhu testu: Pokud se totiž na palubním počítači rozsvítí v kolonce dojezd číslo 0, neznamenát to, že auto ihned zastaví. Je pak možné ujet obvykle ještě kolem 20 kilometrů. Nejlepší vůz z testu (Nissan Leaf)  ujel pak dokonce ještě 37,8 kilometru, naopak ty nejhorší (Cupra Born a VW ID.3) 14.

Autor: Jakub Cimburek (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru