V Havlíčkově Brodě staví České dráhy novou myčku železničních kolejových vozidel
Novou myčku vlaků v Havlíčkově Brodě začalo budovat na začátku letošního roku Oblastní centrum údržby Východ. Moderní zařízení umožní vyčistit větší množství souprav. Použitá technologie bude šetrná k nátěru i životnímu prostředí. Myčka by měla fungovat od dubna příštího roku.
„Myčka bude v maximální míře spořit vodu, protože bude až z 80 % využívat vodu recyklovanou. Realizace tak výrazně přispěje ke zlepšení ekologických aspektů údržby vozidel v regionu Vysočina použitím moderního zařízení a používáním technologií a postupů s minimalizací dopadů na životní prostředí,“ informoval Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis a dále dodal: „Stavba kryté myčky umožní celoroční mytí skříní železničních kolejových vozidel a zároveň umožní zvýšit kapacitu mytí, která zohledňuje i potřeby dané smluvními závazky.“
Středisko vozidel údržby v Havlíčkově Brodě plánuji v letech 2023 a 2024 významnoz modernizaci vozového parku. Stane se domovem pro nové elektrické jednotky RegioPanter a motorové vozy od společnosti PESA. Kromě nových jednotek tady budou myt i další druhy vlaků, osobních vozů a hnacích vozidel.
V současnosti se vozy myjí v nevyhovujících prostorách z roku 1870. Postavením nové myčky tak dojde k zásadnímu zlepšení pracovních a technických podmínek.
Hala nové myčky bude měřit 67 metrů na délku a přes 8,5 metru na šířku. Zároveň s myčkou vznikne také technologický objekt o rozměrech 15,7 × 5,6 m. V souvislosti s výstavbou haly bude nutné upravit příslušné kolejiště.
Myčka bude pracovat ve dvou základních režimech, a to ve stacionárním režimu mytí (vozidlo nebo souprava stojí a v pohybu je mycí portál); druhou možností je pak průjezdné mytí (portál stojí a vozidlo jím projíždí). Za jeden den zvládne myčka umýt nejméně 25 vozidel. Materiál pro mycí portály, potrubí a ostatní konstrukční části bude tvořit nerezavějící ocel.
Novou myčku zhotoví společnost „Myčka Havlíčkův Brod“. Ta sdružuje společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a.s. a Subterra, a.s. Náklady na její vybudování včetně přípravných prací vyjdou na přibližně 82 milionů korun bez DPH.
Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: České dráhy)
