Otevřít menu
Doprava dnes
-

V letošním roce by měly začít práce na zdvoukolejnění Branického mostu

Tendr na Branický most vyhlášen. Správa železnic chce, aby ještě letos začaly práce na zdvoukolejnění Branického mostu. Ten se nachází mezi stanicemi Praha-Radotín a Praha-Krč. Kdo se stane zhotovitelem tohoto projektu? Náklady budou dosahovat 2,25 miliardy korun. Realizace umožní odklon vlaků během rekonstrukce železničních mostů pod Vyšehradem.

18:51 / 23. ledna 2023
V letošním roce by měly začít práce na zdvoukolejnění Branického mostui

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Branický most, nazývaný také most Inteligence, pochází z poloviny minulého století. Železniční provoz na něm odstartoval v roce 1964. Přestože se budoval jako dvoukolejný, stavbaři na něm nakonec položili pouze jednu kolej. V současnosti je využívaný především nákladními vlaky. „Cílem stavby je zejména vybudování druhé traťové koleje v úseku od odbočky Tunel, která se nachází před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně se postaví odbočka Spořilov, ta umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou,“ řekli zástupci ze Správy železnic. Práce budou dále zahrnovat sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne nové nástupiště dlouhé 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka. Zahájení stavby se předpokládá letos v červenci, práce potrvají 13 měsíců. Jejich dokončení umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím po dobu rekonstrukce mostů pod Vyšehradem. "Vybudování druhé traťové koleje a zvýšení kapacity Branického mostu je klíčové i pro připravovanou rekonstrukci mostu pod Vyšehradem. Po její dobu budou totiž vlaky mezi hlavním a smíchovským nádražím jezdit odklonem právě přes Branický most," řekl k projektu ministr dopravy Martin Kupka.

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: Správa železnic)

V letošním roce by měly začít práce na zdvoukolejnění Branického mostu Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic..
zpět na články

inzerce

nahoru