Otevřít menu
Doprava dnes
-

V Plzni byla dokončena rekonstrukce tramvajové vozovny

Obrovský projekt Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) je u konce – tramvajová vozovna byla plně zrekonstruována. Nyní je skvěle technicky vybavena a poskytuje také lepší zázemí zaměstnancům společnosti. Celková cena stavby se vyšplhala na 1,8 miliardy Kč.

18:15 / 18. března 2023
V Plzni byla dokončena rekonstrukce tramvajové vozovnyi

Foto: Nová vozovna na Slovanech zlepší i životní podmínky obyvatel zástavby v okolí areálu. Zdroj: SDP ČR

Rekonstrukce vozovny Plzeňských městských dopravních podniků byla po 29 měsících dokončena. Objekt se už delší dobu nacházel v nevyhovujících podmínkách – všechny budovy byly v havarijním stavu, dále se společnost musela potýkat s nedostatečnou kapacitou pro odstav vozů či absencí technického vybavení pro údržbu vozů. Neúnosná byla také hluková zátěž z provozu vozovny vzhledem ke svému okolí. Zmíněné důvody vedly k tomu, že v říjnu roku 2020 byla zahájena rekonstrukce. Město Plzeň má jen jednu tramvajovou vozovnu, proto její rekonstrukce musela probíhat za plného provozu.

„Podařilo se provést nejen nezbytnou modernizaci vozovny, ale také vybudovat areál, který snese ta nejpřísnější evropská měřítka. Skutečnost, že vozovna stojí jen pár desítek metrů od nedávno otevřeného TechToweru dokazuje, že projekty, které Plzeň v posledních letech realizuje, jsou na vysoké úrovni. Pevně věřím, že stavba potěší každého zaměstnance dopravních podniků, od managementu přes řidiče až po údržbáře. Protože jestliže chceme Plzeňanům poskytovat kvalitní službu, musíme pro ni mít kvalitní zaměstnance,“ uvedl plzeňský primátor Roman Zarzycký.

Nová vozovna bere ohled na životní prostředí. „Po realizaci depa na Karlově před devíti lety se nyní podařilo zrealizovat moderní vozovnu i pro tramvaje a plzeňský dopravní podnik tak má špičkové zázemí pro všechny tři trakce. To je velmi důležitá podmínka pro to, aby měli cestující ve všech vozech zajištěn potřebný komfort, čistotu a dopravní prostředky mohly být udržovány v té nejlepší kondici. Díky zelené střeše a systému zádrže srážkových vod, které jsou využity pro myčku tramvají a zálivku ozeleněných stěn, je stavba prospěšná i pro životní prostředí,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora odpovědný za dopravu i životní prostředí. 

Vozovna nyní poskytuje zaměstnancům dopravních podniků daleko kvalitnější zázemí, než jak tomu bylo doposud. Byla zde také zřízena automatická myčka, jež využívá dešťovou vodu, moderní podúrovňový soustruh na obrábění ojetých kol tramvají nebo průjezdné haly pro odstav tramvají o délce 124 metrů. Zde je možné odstavit až 52 vozů o délce 33 metrů a 7 vozů o délce 15 metrů.

Projekt rekonstrukce vozovny dokonce získal první místo v prestižní soutěži Global Light Rail Awards v kategorii Nejlepší stavby nad 50 milionů eur.

Celková suma za rekonstrukci je 1,8 miliardy Kč, přičemž více jak třetina částky byla financovaná ze získané dotace.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: SDP ČR)

zpět na články

inzerce

nahoru