Otevřít menu
Doprava dnes
-

V Šumperku bude vyrábět vlaky pro Olomoucký kraj firma Pars

V šumperské firmě Škoda Pars, která je součástí společnosti Škoda Group, se znovu rozjede výroba vlaků. Zatímco v poslední době se závod zaměřoval spíše na modernizaci kolejových jednotek, v následujících dvou letech postaví hned třináct nových vlaků. Všechny pak budou jezdit v olomouckém regionu.

14:30 / 25. dubna 2023
V Šumperku bude vyrábět vlaky pro Olomoucký kraj firma Parsi

Foto: olkraj.cz

„Pro Olomoucký kraj jde hned o dvě skvělé zprávy zároveň – jednak se díky novým vlakům opět navýší kvalita cestování po železnici a zároveň zakázka na stavbu vlaků vytvoří na Šumpersku nová pracovní místa,“ uvedl během návštěvy podniku hejtman Josef Suchánek.

Škoda Pars nyní zaměstnává v Šumperku více než sedm set lidí a patří mezi významné zaměstnavatele v regionu.

„Olomoucký kraj je takzvaným objednavatelem železniční dopravy – to znamená, že z krajského rozpočtu jdou na provoz vlaků velké peníze. Do podmínek se smluvním dopravcem jsme si proto dali, že železniční dopravu postupně modernizuje. A tohle je důkaz, že se tak opravdu stane,“ dodal náměstek hejtmana Michal Zácha.

Regionální dopravu v Olomouckém kraji posílí nejmodernější generace vlaků RegioPanter. „Téměř tři desítky elektrických jednotek nabídnou cestujícím maximální pohodlí. Vlaky jsou prostorné a bezbariérové a v základním vybavení nechybí ani zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky nebo Wi-Fi připojení," popsal náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Nová generace vlaků RegioPanter má za cíl nalákat více osob do regionální přepravy. O tom nepochybuje Tomáš Ignačák, President CZ/SK ve Škoda Group. „Pro obyvatele regionu se vlaky stanou atraktivní alternativou pro cestování za prací, studiem či rodinou. Vlaky RegioPanter pro Olomoucký kraj prošly řadou inovací, díky kterým jsou úspornější, bezpečnější a nabízí větší přepravní kapacitu. Jejich výroba probíhá tady v Šumperku, kam se nám podařilo díky vysoké investici do modernizace a rozšíření navrátit novovýrobu vlaků. A je hezké, že si díky tomu naši zaměstnanci vyrobí vozidla, kterými budou jezdit denně do práce," doplnil Ignačák.

Autor: Karel Geba (čerpáno z olkraj.cz)

zpět na články

inzerce

nahoru