Otevřít menu
Doprava dnes
-

V Ústí nad Labem bude jezdit 33 nových moderních trolejbusů

V rámci uskutečněné veřejné zakázky „Rámcová dohoda na dodávku až 33 kusů parciálních trolejbusů II“ vysoutěžil Dopravní podnik města Ústí nad Labem nákup parciálních trolejbusů 27Tr v délce 18 metrů od společnosti ŠKODA ELECTRIC a.s.

7:19 / 12. října 2022
V Ústí nad Labem bude jezdit 33 nových moderních trolejbusůi

Foto: Parciální trolejbusy (zdroj: sdp-cr.cz)

Letos v říjnu uzavřel Dopravní podnik města Ústí nad Labem se společností ŠKODA ELECTRIC a.s. rámcovou dohodu na dodávku až 33 kusů parciálních trolejbusů. Česká automobilka Škoda s ústeckým dopravním podnikem v minulosti již spolupracovala.

"Touto zakázkou navazujeme na úspěšnou spolupráci Škodovky s ústeckým dopravním podnikem. Naší výhodou je, že známe našeho klienta a jeho specifika, a díky tomu můžeme Dopravnímu podniku města Ústí nad Labem nabídnout přesně takové řešení, které potřebuje. Naše spolehlivé trolejbusy si pořizují zákazníci v řadě českých i evropských měst. Výhodou tohoto typu je navíc možnost jízdy mimo trakční vedení na baterii, což umožní například objíždět neočekávané situace v dopravě, nebo vést trasu neelektrifikovanou oblastí," řekla Tanya Altmann, Prezidentka divize Bus Mobility ve Škoda Group.

Parciální trolejbus (také označován jako trolejbus s pomocným pohonem nebo hybridní trolejbus) využívá hybridní pohon, kterým může být na přání zákazníka trolejbus vybaven. Díky tomu může trolejbus jezdit i v místech, kde chybí trakční trolejové vedení. Při plném zatížení vozidla je dojezdová vzdálenost mimo trakční trolejové vedení 10 až 12 km.

Jak takové trolejbusy budou vypadat, uvedla výkonná ředitelka DPmÚL Simona Mohacsi: „Jedná se o třínápravové, čtyřdveřové, nízkopodlažní kloubové dvoučlánkové trolejbusy, určené pro městskou hromadnou dopravu, s obsaditelností 115 osob. Cestující jistě ocení celovozovou automatickou klimatizaci, USB nabíječky nebo madla v kartáčovém nerezu. Za zmínku stojí i prvky přispívající k bezpečnosti provozu jako je kontrola tlaku v pneumatikách, kontrola srážky s chodcem, hlídání mrtvých úhlů, elektricky vyhřívané čelní sklo a mnoho dalších. Snažíme se pokračovat v jednotném stylu interiéru. Sedačky budou mít plastovou skořepinu v šedé barvě s červeným koženkovým sedákem. Ústí nad Labem je specifické svým členitým terénem, proto budou mít trolejbusy dvě hnací nápravy s celkovým výkonem 250 kW, které budou přínosem zejména v zimním období. Cena jednoho dodaného trolejbusu je 20 350 000 Kč bez DPH.“

Město Ústí nad Labem svůj vozový park pravidelně obměňuje, jak uvedl Martin Prachař, předseda představenstva DPmÚL: „Pravidelná obnova vozového parku nám pomáhá zajistit více spojů nízkopodlažními vozidly, které umožňují snadné nastupování a vystupování a splňující všechny současné požadavky na příjemné cestování veřejnou dopravou. Další navýšení počtu nízkopodlažních vozů v ulicích města ocení nejen maminky s kočárky, ale i senioři a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Průběžná obnova vozidlového parku je pro nás velice důležitá a potřebná.“

Na nákup všech 33 trolejbusů má již Dopravní podnik města Ústí nad Labem podané žádosti o poskytnutí dotace. Společnost ŠKODA ELECTRIC a.s. bude městu tyto trolejbusy dodávat ve třech etapách.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: sdp-cr.cz)

zpět na články

inzerce

nahoru