Otevřít menu
Doprava dnes
-

Veřejná nabídková soutěž na stavitele Muzea železnice a elektrotechniky v Praze bude v roce 2023

Tendr na zhotovitele stavby Muzea železnice a elektrotechniky (MŽE) v areálu Masarykova nádraží chce Národní technické muzeum vypsat v příštím roce. Výstavní prostory by měly být hotové do roku 2028 a celkem by jejich vybudování mělo stát zhruba 1,68 mld. Kč. To sdělili generální ředitel NTM Karel Ksandr a ředitel Železničního muzea Michal Novotný.

14:01 / 12. května 2022
 Veřejná nabídková soutěž na stavitele Muzea železnice a elektrotechniky v Praze bude v roce 2023i

Foto: NTM

Vznik Muzea železnice a elektrotechniky je projektem Železničního muzea NTM, které spadá pod Národní technické muzeum. V prostorách bývalého lokomotivního depa na Masarykově nádraží se tak podle Ksandra otevře největší železniční muzeum v České republice.

"Vznikne také expozice elektrotechniky. Elektrotechnika je velice důležitá součást železnice," řekl. Podobně je elektrotechnika součástí některých muzeí věnovaných železniční dopravě v Německu, upozornil Ksandr.

NTM chce podle Ksandra letos vypsat soutěž na projektanta, který by měl připravit kompletní projektovou dokumentaci. "V následujícím roce bychom se měli pustit do soutěže na zhotovitele stavby," řekl přímo generální ředitel. Následovat bude tendr na zhotovitele stavby. Ten bude mít mimo jiné za úkol část komplexu, který je národní kulturní památkou, zastřešit a postavit novou výškovou stavbu, v níž bude expozice elektrotechniky. Souběžně s firmou, která bude mít na starosti rekonstrukci a přístavbu prostor bývalého lokomotivního depa, se bude hledat i architekt expozic.

V nových výstavních prostorách budou na budoucí návštěvníky MŽE čekat historická kolejová vozidla. Železniční muzeum NTM nyní podle zástupců muzea disponuje největší státní sbírkou těchto vozidel, která čítá 225 vozů. V expozici věnované elektrotechnice muzeum ukáže vývoj elektrotechniky, elektroniky a informatiky a jejich vliv na českou společnost.

Mezi exponáty nového muzea věnovaného železnici se zařadí také parní lokomotivy Serenyi, Conrad Vorlauf a lokomotiva Ušatá, která dnes odjíždí do opravy, informovali zástupci NTM. Restaurování stroje, který byl vyroben v roce 1940, provede firma 1. Kolínská lokomotivní. Hotovo by podle jednatele společnosti Michala Bednáře mělo být do 17 měsíců. Podle smlouvy uvedené v registru smluv by práce měly stát asi 30 milionů korun.

Publikoval: Bc. Karel Geba (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru