Veronika Zelenková, vedoucí lomu Eurovia, nám exkluzivně poskytla rozhovor! Kamenolom trvá otevřít deset let, říká vedoucí lomu
Veronika Zelenková je vedoucí lomu Eurovia, navíc vykonává technický dozor při těžbě, úpravě a expedici kameniva. Tato žena vystoupila na konferenci Ženy ve stavebnictví, na které redakci DopravaDnes.cz poskytla exkluzivní rozhovor o kamenivu a lomech. Je kamenolomů dostatek? Bude dostatek kamene na výstavbu vysokorychlostních tratí?
Zrovna já spravuji kamenolom, kde štěrk pro vysokorychlostní tratě máme
Vy jste vedoucí lomu Eurovia. Jaké to pro Vás, jako pro ženu, je mít celý lom pod svojí správou?
Začátky byly velmi těžké z mnoha důvodů, ale teď už je to hezké.
Velkým tématem v dopravě jsou vysokorychlostní tratě, které v budoucnu budou potřebovat kamenivo na jejich stavbu. Je kamenivo dostupné? Kolik ho je? A jak to s ním vidíte do budoucna?
Tak tahle otázka je velkým oříškem. Zrovna já spravuji kamenolom, kde štěrk pro vysokorychlostní tratě máme v kvalitě B0, takže já ho mám dost. Mně můžou v budoucnu, až budou stavět tratě stavaři zavolat. (smích)
Kámen je potřeba obecně pro stavby i v dopravě. Myslíte si, že se budou nově otevírat i další lomy?
My doufáme že ano, ale myslím si, že málokdo si uvědomí, že otevřít takový lom trvá deset let. Kámen bude potřeba, ale nevíme, kolik ho bude. Pokud bude nedostatkový, tak by se poté lidi neměli začít divit.
Autor: Karel Geba
