Otevřít menu
Doprava dnes
-

Vítěz ŽSR 2023: Projektová příprava

V rámci soutěže Železniční stavba roku 2023 představujeme vítěze kategorie Projektová příprava.

18:24 / 24. února 2024
Vítěz ŽSR 2023: Projektová přípravai

Foto: V kategorii Projektová příprava zvítězil projekt VRT Moravská brána I. Zdroj: zeleznicnistavbaroku.cz

VRT Moravská brána I

V kategorii Projektová příprava zvítězila příprava jednoho z úseku budoucí VRT Moravská brána, která je projekčně rozdělena na tři celky. 

VRT Moravská brána I začne u Prosenic, kde naváže na vysokorychlostní tratě vedoucí od Olomouce a Přerova. Její poloha bude kopírovat stávající tratě a to tím způsobem, aby minimalizovala další rozdělování krajiny, a zároveň co nejlépe zapadala do okolního prostředí. Na trase Moravské brány I pak bude vybudován tunel Slavíč, nejdelší tunel VRT Moravská brána.

V Hranicích vznikne pětimostí. Bude se jednat o technicky náročnou stavbu – o místo, kde se potkají nejen koleje vysokorychlostní tratě, ale spolu s tím se zde bude nacházet i propojení všech tratí či přeložka stávající železnice.  Pro vysokorychlostní spoje, které do Hranic nebudou zajíždět, bude vysokorychlostní trať pokračovat dál, posléze na ni u dálnice D1 naváže úsek VRT Moravská brána II vedoucí do Ostravy.

VRT Moravská brána I poslouží výhradně osobní dopravě. Její přínos bude ale také pro dopravu nákladní, jež využije novou kapacitu na současné trati. 

Od začátku tohoto projektu Správa železnic a projektanti společnosti AFRY projednávají vedení vysokorychlostní trati se samosprávami, obyvateli, spolky a dotčenými orgány. V reakci na jejich cenné podněty a připomínky doznal technický návrh řady změn tak, aby se podařilo najít kompromis.

Dodavatelem stavby byly společnosti AFRY CZ s.r.o. a ÅF-Infrastructure AB a Sagasta s.r.o.

Publikovala: Lucie Sogelová

Vítěz ŽSR 2023: Projektová příprava Foto: VRT Moravská brána je projekčně rozdělen na tři celky. Zdroj: zeleznistavbaroku.cz.
zpět na články

inzerce

nahoru