Otevřít menu
Doprava dnes
-

Výpravní budova ve stanici Teplice v Čechách jde do první fáze rekonstrukce!

Ve stanici Teplice v Čechách se schyluje k velké rekonstrukci. Rozsáhlé stavební změny jdou do první fáze. Správa železnic vybrala zhotovitele na první etapu těchto prací, mezi které se zahrnuje oprava fasády a přilehlého nástupiště. Rekonstrukci zajistí společnost Chládek & Tintěra, Litoměřice. Opravy začnou v červenci.

6:00 / 8. června 2022
Výpravní budova ve stanici Teplice v Čechách jde do první fáze rekonstrukce!i

Foto: Creative Commons

V první etapě dojde k obnově střech včetně krovů a celé fasády.

Společnost Chládek & Tintěra, Litoměřice, nabídla nejvýhodnější cenu 236,1 milionu korun na tuto rekonstrukci. Zahájení realizace se předpokládá letos v červenci, dokončení první etapy prací je v plánu za necelé dva roky.

V první etapě dojde k obnově střech včetně krovů a celé fasády. Budou vyměněna také všechna okna a dveře. Součástí prací bude i rekonstrukce 1. nástupiště, které bude řešeno bezbariérově se zvednutím nástupní hrany. Rekonstrukcí projde také historické zastřešení nástupiště a přilehlá kolej.  

Nový vzhled budovy byl navržen po důkladném restaurátorském průzkumu a zohledňuje památkovou ochranu objektu. Objekt se očistí od nekvalitních dobových úprav a budou mu vráceny původní historické prvky. Navrženo je také obnovení původní okrové barevnosti fasády kombinované s detaily v cihlové barvě, oplechování a kovové prvky budou tmavě šedé. Umělý šindel a plech na střeše nahradí šablony imitující původní břidlicovou krytinu.

Po dokončení první etapy rekonstrukce se nádražní budova stane reprezentativním a důstojným prvkem této městské lokality. Intenzivně pokračují také projektové práce na druhé etapě. Její součástí bude kromě kompletní rekonstrukce interiéru výpravní budovy například i vybudování nových parkovacích ploch nebo úprava trafostanice s instalací fotovoltaické elektrárny na střeše.

Současná výpravní budova v lázeňském městě pod Krušnými horami pochází z roku 1856. Rozsáhlý objekt byl postaven v novorománském stylu, ve své době byl také sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy. Památkově chráněná stavba již neodpovídá současným požadavkům, proto se Správa železnic rozhodla pro její kompletní rekonstrukci.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru