Vytížený tah z Plzně na Karlovy Vary prochází opravami
Vytížená silnice I/20 z Karlových Varů do Plzně. Hned za krajskou metropolí čekají na řidiče první semafory a zdržení. U opravy mostů u obce Kfely, ze které vloni utekla dodavatelská firma a nechala mosty rozdělané. Tato uzavírka je tady už více než jeden rok. K tomu ale přibyly dvě nové.
Poškození komunikací způsobuje velké množství nákladních vozidel
„Za opravou mostů nám navazují další dvě opravy povrchu komunikace. První je Krásný jez Vodná, kdy se jedná zhruba o čtyři kilometry opravy silnice. V současné chvíli do konce týdne tam frézujeme a příští týden by se mělo začít balit ložná vrstva,“ řekl Jiří Baloun za ŘSD Karlovarského kraje a dodal: „O dva kilometry dál máme stavbu Bečov Vodná, kdy už máme zabaleno v obrusné vrstvě, to znamená dneska už tam budou pouze dokončovací práce, práce na odvodnění a propustích a instalace vodorovného dopravního značení.“
Podle znalců silniční dopravy poškození komunikací způsobuje velké množství nákladních vozidel zejména v Bečově. „Tyhle vozidla poškozují tu silnici a ta silnice dlouhodobě bude nutná opravit. Navíc pod tou silnicí vedou inženýrské sítě a v tomhle místě je ta silnice zranitelná,“ dodal Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy a pokračoval: „Oprava byla nezbytně nutná. Bohužel, řidiči s ní musí počítat a musí tolerovat v tom daném okamžiku tu opravu. Protože ta oprava prakticky zkvalitní ten jízdní povrch a doprava v tom místě by se měla do budoucna ztišit, protože ten povrch té komunikace už bude dělaný z modernějších materiálů. To znamená, měla by klesnout i hlučnost.“
První opravovaný úsek blíže k Bečovu už je zabalený a ten druhý se aktuálně frézuje a balit se teprve bude. Obě stavby mají podobný termín dokončení, což je 12 až 13 týdnů. ŘSD záměrně zkoordinovalo běh obou oprav, aby skončily současně. Výdaje na tento projekt jsou v součtu 56 milionů Kč bez DPH.
Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ŘSD a ČTK)
