Otevřít menu
Doprava dnes
-

Z Prahy do Brna opět za 2,5 hodiny, vlaky railjet a EuroCity se vrací na koridor

Doba jízdy vlaků railjet Vindobona a EuroCity Metropolitan/Hungaria/Slovenská strela mezi Prahou a Brnem se od 1. července zkracuje o 21, resp. o 26 minut. Rychleji se bude cestovat také do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti.

9:43 / 7. července 2023
Z Prahy do Brna opět za 2,5 hodiny, vlaky railjet a EuroCity se vrací na koridor i

Foto: ČD

„Dokončení hlavních oprav na 1. koridoru umožní od 1. července návrat vlaků railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou a nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem. Zrychluje se také spojení k našim sousedům do Vídně, Bratislavy nebo do Budapešti. Vlak se na těchto relacích znovu stává zajímavou alternativou k individuálnímu motorismu nejen kvalitou a rozsahem služeb, ale také cestovním časem. Ten bude nyní z Prahy do Brna dvě hodiny 35 minut a opačným směrem ještě o dvě minuty méně,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.    

Zkrácení doby cesty znamená zvýšení cestovní rychlosti (včetně zastávek nebo úseků s nižší rychlostí) mezi Prahou a Brnem na zhruba 100 km/h. Aktuální cestovní časy jsou vedle technických parametrů tratě a souprav ovlivněny také dalšími investičními akcemi na trase vlaků či hustotou provozu. Příměstské úseky v Praze a Brně a obecně celý 1. koridor patří k nejvytíženějším tratím v České republice. 

O 21 minut rychleji se pojede také do zahraničí. Cesta z Prahy do Vídně bude od 1. července trvat 4 hodiny a 4 minuty, z Prahy do Bratislavy se pojede 4 hodiny a 9 minut nebo z Prahy do Budapešti 6 hodin 43 minut. 

Se zrychlením dopravy se mění také pražská zastávka vlaku EuroCity Hungaria Budapest – Hamburg. Díky získanému času bude tento vlak znovu zajíždět do centra města a zastaví vedle nádraží v Holešovicích také na hlavním nádraží. Zrychlení dopravy umožní obnovit také provoz přímého vlaku railjet Vindobona v trase Graz – Praha – Berlin. I tento vlak zastaví v Praze hlavním nádraží. Díky obnovení jeho provozu získají Brno a Pardubice druhý pár přímých spojů do/z Drážďan a Berlína.         

Autor: Karel Geba (zdroj: TZ ČD)

zpět na články

inzerce

nahoru