Otevřít menu
Doprava dnes
-

Zakázku na stavbu tramvajové trati Holyně – Slivenec získala společnost STRABAG Rail. Nabídla o 136 milionů Kč méně, než se předpokládalo

Dopravní podnik hlavního města Prahy již zná vítěze veřejné zakázky na stavbu tramvajové tratě Holyně – Slivenec. Zakázku získala společnost STRABAG Rail, jež nabídla nejnižší cenu, a to 233,1 milionů Kč. Je to o téměř 136 milionů Kč méně, než na kolik byla odhadovaná celková výše projektu. Výstavba trati potrvá necelých 9 měsíců.

16:51 / 14. listopadu 2022
Zakázku na stavbu tramvajové trati Holyně – Slivenec získala společnost STRABAG Rail. Nabídla o 136 milionů Kč méně, než se předpokládaloi

Foto: STRABAG Rail vybuduje tramvajovou trať Holyně – Slivenec. Zdroj: sdp-cr.cz

V červenci letošního roku vyhlásil Dopravní podnik hl. m. Prahy tendr na výstavbu tramvajové trati Holyně – Slivenec. DPP obdržel nabídky od deseti subjektů. Vybrána byla společnost STRABAG Rail, jež nabídla nejnižší cenu – téměř o 37 % méně, než jak předpokládal projekt.

Jedná se o stavbu druhého a závěrečného úseku nové tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Tento úsek je dlouhý zhruba 500 metrů a zakončen smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů. Počítá se zde s jedním párem zastávek Slivenec, které budou situovány přímo v obratišti. Trať Holyně – Slivenec naváže na novou trať Sídliště Barrandov – Holyně. Ta byla zprovozněna letos v dubnu. Tramvajová trať v této oblasti poslouží nejen obyvatelům Holyně a Slivence, ale také obyvatelům nových bytových domů a návštěvníkům obchodního centra, jejichž stavba se v této oblasti připravuje. Tramvajová trať a smyčka vznikají v této oblasti jako první, což umožní efektivnější výstavbu zejména komunikací, chodníků, domů nebo obchodních jednotek. To vše bez negativních důsledků, které by naopak musely nastat v případě, že by se nejprve začalo se stavbou domů a dalších objektů a až poté s tramvajovou tratí.

„Pražský tramvajový boom pokračuje na plné obrátky. Máme vysoutěženého zhotovitele na poslední etapu stavby tramvajové trati do Slivence. V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města. Stavět nové městské čtvrti a zároveň i dopravní infrastrukturu je jediný správný přístup k rozvoji města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se museli spoléhat pouze na autobusy,“ konstatoval Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP. 

Výstavba tratě potrvá 259 dní, tedy zhruba 8,5 měsíců. DPP plánuje stavbu zahájit co nejdříve, předpokládá se, že to bude začátkem příštího roku. „Závěrečný úsek Holyně – Slivenec bychom chtěli začít stavět co nejdříve, zahájení nicméně předpokládáme na začátku roku 2023. Zhotovitel musí ještě dopracovat dokumentaci pro provádění stavby, její harmonogram, vypracovat dopravně inženýrská opatření a zajistit vydání souvisejících rozhodnutí. Výstavba potrvá zhruba 8,5 měsíce, první cestující na ní svezeme pravděpodobně v září 2023,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a doplnil: „Na stavbu této tramvajové tratě, ale i dalších projektů, které nyní máme v různé fázi rozpracovanosti, se budeme snažit získat dotace Evropské unie, z Evropských strukturálních a investičních fondů, Operačního programu Doprava 3 z výzvy, kterou Ministerstvo dopravy plánuje vypsat ještě letos.“ 

Předpokládá se, že obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi. Jeho kapacita bude až pro deset článkových tramvají o délce min. 30 metrů. V prostoru tohoto obratiště je plánována i výstavba P+R parkoviště. Podél trati pod ulicí K Barrandovu plánuje DPP postavit i nový chodník. Koleje ve smyčce Slivenec budou mít zpevněný povrch. Smyčka Sídliště Barrandov zůstane po dokončení a zprovoznění nové tratě zachována v plném rozsahu. Novou trať Holyně – Slivenec budou obsluhovat tramvajové linky č. 4 a 5. „Dokončení tohoto úseku a smyčky Slivenec nám umožní na tuto trať nasazovat do pravidelného provozu všechny typy tramvají, nejenom obousměrné KT8N2. Díky tomu budeme moct lépe plánovat provoz i s ohledem na trať Modřany – Libuš, která bude končit dočasnou úvratí a jejíž zprovoznění předpokládáme příští rok v červnu. Společným záměrem hl. m. Prahy, DPP a ROPIDu je do Slivence jezdit linkami č. 4 a 5, v návaznosti na realizaci bytové výstavby v oblasti Holyně,“ dodal Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: DPP)

zpět na články

inzerce

nahoru