Page 7 - Časopis Doprava dnes 02/2021
P. 7

Silniční a železniční doprava

 Pardubice hostily jubilejní  momentálně komplikuje život různými ome-
          zeními, ale po dokončení bude splňovat nej-
          vyšší standardy. V rekonstrukci je také nádra-
          ží v Rosicích nad Labem, kde se také pracuje
 20. Dopravní konferenci  na  zdvoukolejnění  úseku  Rosice  nad  Labem
          –  Stéblová.  Podle  Jiřího  Svobody,  ředitele
          Správy železnic, se připravuje také zdvoukolej-
          nění zbývajícího úseku až do Hradce Králové.
 a 10. Silniční veletrh  V přípravě je také modernizace železničního
          uzlu v České Třebové a Hradci Králové. Svo-
          boda  rovněž  mluvil  o  rekonstrukci  výprav-
          ních budov několika stanic v celém regionu.
          To vše je v plánu v následujících letech.
 Pardubice se na dva dny opět staly hlavním městem dopravy. Ve čtvrtek 2. září se zde usku-  Dopravní  konference  v  Pardubicích  se  měl
 tečnil desátý ročník Dopravní konference a o den později rovněž jubilejní, dvacátý ročník   zúčastnit  také  sám  ministr  dopravy,  Karel

 Silničního veletrhu. Obou akcí se zúčastnili odborníci ze všech dopravních odvětví.   Havlíček. Nakonec jej ale zastoupil náměstek
          pro řízení Sekce nesilniční dopravy a meziná-
 Dopravní  konference  se  konala  Výstavba D35 s sebou, tak jako kaž-  rodních vztahů, Jan Sechter a odprezentoval
 v  kongresovém  centru  Atrium  Palá-  dá podobná velká stavba, ale přináší   přítomným ministrovu část.
 ce  Pardubice.  Po  úvodních  slovech  řadu  problémů.  Jedním  z  nejpod-  Na konferenci dostal prostor i nový stavební
 čestných  hostů,  například  hejtmana  statnějších je podle Michala Kortyše,   zákon, který se stal diskusním tématem, po-
 Pardubického  kraje  Martina  Neto-  senátora  a  1.  náměstka  hejtmana   slanec Parlamentu České republiky a zastu-
 lického,  primátora  města  Pardubice  Pardubického  kraje  zodpovědného   pitel města Pardubic Ing. Martin Kolovratník
 Martina Charváta a senátorky Miluše  za dopravu, ničení silnic I. a II. třídy,   zmínil jeho významný přínos v jediném řízení
 Horské, se k řečnickému pultu dostali  po kterých se naváží materiál. Před   o povolení stavby se závaznými lhůtami jeho
 přednášející.  zahájením výstavby byly sice určeny   vyřízení a digitalizací stavební agendy.
 Nejvýznamnější silniční stavbou ne-  oficiální  navážecí  trasy,  ale  spousta   Ing. Miroslav Němec ze Správy a údržby sil-
 jen na území Pardubického kraje je  dopravců ve skutečnosti využívá jiné   nic Pardubického kraje promluvil o Doprav-
 momentálně výstavba dálnice D35.  cesty a dochází tím k přetížení dal-  ním uzlu Pardubice, do kterého spadá možný
 Dálnice,  která  by  měla  propojovat  ších silnic. S jejich opravou se ale do   veřejný přístav na levém břehu Labe v Pardu-
 čtyři krajská města a vést z Liberce  budoucna počítá.  bicích. S tímto souvisí i modernizace plaveb-
 přes  Hradec  Králové  a  Olomouc  až  Aktuálně se v Česku podle údajů ŘSD   ní komory v Srnojedech.
 do Lipníku nad Bečvou, na konci le-  staví 155 kilometrů dálnic a 50 kilo-  Na  závěr  se  Ivan  Čech  zhostil  představení
 tošního roku nabídne další zprovoz-  metrů nových silnic I. a II. tříd.    pardubického letiště a jeho smělých plánů do
 něný úsek. Konkrétně to bude 12,6  Společným  problémem  všech  do-  budoucna, především na vybudování nového
 km z Opatovic do Časů. O rok později  pravních  odvětví  je  po  pandemii   Cargo terminálu, který ještě zvýší úroveň ná-
 bude v provozu až do Ostrova. Refe-  covidu-19  zdražování  stavebního   kladní dopravy a vytížení tohoto letiště.
 roval o tom generální ředitel Ředitel-  materiálu.  Na  konferenci  to  zmínili   Následující den se řada odborníků z dopravní-
 ství silnic a dálnic (ŘSD), Radek Mátl.  téměř všichni přednášející.  ho odvětví přesunula z Atrium Paláce Pardu-
          bice do areálu společnosti Správa a údržba sil-
          nic Pardubického kraje, kde se sešli především
 Pozitivním  trendem  je  ovšem  kaž-  zástupci silniční dopravy.
 doroční  navyšování  rozpočtu  Stát-  Na  Silničním  veletrhu  byla  k  vidění  téměř
 ního  fondu  dopravní  infrastruktury   pětihodinová  prezentační  výstava  firem
 (SFDI). Ředitel Zbyněk Hořelica zmí-  z oblastního silničního hospodářství, výrob-
 nil  přípravu  rozpočtu  pro  rok  2022   ců a prodejců silniční techniky, stavebních
 a znovu by měl být vyšší než ten le-  materiálů,  dodavatelů  měst  a  obcí,  pro-
 tošní.  Vyšplhat  by  se  měl  ke  130,6   dejců nákladních automobilů a stavebních
 miliardám  korun.  Například  Správa   strojů  či  dodavatele  dopravního  značení
 železnic měla v letošním roce nejvyš-  nebo osvětlení.
 ší rozpočet v historii.  Přítomna  byla  řada  zástupců  starostů  měst
 Právě na železnici se toho zejména   a  obcí,  členové  zastupitelstva  Pardubického
 v Pardubickém kraji nyní děje oprav-  kraje a další významní hosté, kteří společně
 du  hodně.  Zřejmě  největší  stavbou   sledovali ukázky těžké techniky a spolu s řadou
 je  rozsáhlá  modernizace  železniční-  návštěvníků si užili za slunečného pátečního
 ho uzlu Pardubice. Ta sice cestujícím   dne bohatý program.                                                (red)


 6                                                                                                             7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12