Page 6 - Časopis Doprava dnes 04/2021
P. 6

Dopravní a liniové stavby                                                                                                                                               Rekonstrukce pražské tramvajové trati  Hlubočepy – Barrandov

             Věřím, že železnice nebude                                                                                                                                                        znamenala průnik Společnosti  Chládek & Tintěra

                                                                                                                                                                                                            do segmentu tramvajových tratí

             po volbách upozaděna,





             říká Pavel Stoulil






             Společnost Chládek & Tintěra, a.s. sídlí v Litoměřicích a je ryze českou stavební fi rmou se
             stabilním většinovým majitelem. Na českém stavebním trhu působí již přes 30 let a se svými
             350 zaměstnanci patří k významným zaměstnavatelům. Během své existence se zařadila mezi
             přední dodavatele zejména železničních staveb – v tomto oboru patří v současnosti  mezi tři
             největší společnosti  s vlastní výrobní kapacitou. O úspěších a cílech fi rmy s nepřehlédnutel-
             ným hrochem ve znaku promluvil její obchodní ředitel Ing. Pavel Stoulil.


             Železnice jasnou prioritou         lety nastoupil, upoutala mě zejména  nice. To se od dřívějších dob rozhodně
             Firma  Chládek  &  Tintěra  si  zakládá  sounáležitost  pracovníků  s  fi rmou,  nezměnilo. „Naše hlavní zaměření na
             především na tradici, na českém trhu  odborná kvalifi kace a zdravé sebevě-  železnice  zůstává.  Zejména  se  podí-
             se pohybuje již tři dekády, díky čemuž  domí,” popisuje obchodní ředitel spo-  líme na modernizacích a rekonstruk-     pandemie koronaviru. Spíše než personální problémy však  Vnímáme, že zadavatel - Správa železnic je v této věci vel-
             si již přívlastek »tradiční« zcela jistě za-  lečnosti  Ing. Pavel Stoulil.  cích  železničních  koridorů  a  stanic.   musela  společnost  z  Litoměřic  řešit  zvyšování  nákladů.  mi akti vní a první stavařské tendry bychom mohli odstar-
             slouží. „Firma je postavena na tradič-                               Také jsme pronikli do segmentu tram-              „Covidová krize se naší společnosti  zásadně nedotkla. Naši  tovat počínaje rokem 2027. Zapojení města Litoměřice do
             ních  hodnotách,  odolnosti   a  silném  Zaměření společnosti  na českém trhu  vajových  tratí .  Naše  ostatní  závody   zaměstnanci jsou navíc zejména z České republiky, proto  studií  a  příprav  potvrdil  při  mém  nedávném  rozhovoru
             emocionálním vztahu ke svému regi-  má stále ve velké míře především jed-  a  střediska,  zejména  mostních  a  po-    problémy s pohybem osob většinou nenastaly. Logisti cká  i pan starosta,” poodkrývá plány do budoucna Pavel Stoulil.
             onu. Když jsem do ní před jedenácti   noho společného jmenovatele – želez-  zemních  staveb,  zaujímají  cca  30  %    krize a následné zvyšování cen materiálů se do našich ná-
                                                                                  z našeho celkového obratu,” prozradil             kladů promítá, stejně jako u ostatních fi rem.”      Vyhlídky na železnici jsou dle jeho slov pro vzdálenější bu-
                                                                                  Pavel Stoulil.                                                                                        doucnost  příznivé,  mnohem  větší  obavy  ale  projevil  nad
             Rekonstrukce Novinského viaduktu                                                                                       Vysokorychlostní tratě nás velice zajímají          brzkou budoucností . „Aktuálně se spíš zamýšlím nad tí m,
             na trati  Liberec – Česká Lípa                                       A  na  jakých  konkrétních  dopravních            Společně s ostatními kolegy již vidí zaměření na následující  aby  na  železničním  trhu  bylo  dostatek  práce  a  fi nancí
                                                                                  stavbách můžeme vidět stopu litomě-               deseti letí . Jasným bodem číslo jedna a budoucností  české  na následující rok 2022 a tři roky následující,” podotýká.
                                                                                  řické  společnosti   Chládek  &  Tintěra?         železniční sítě budou vysokorychlostní tratě, jejichž přípra-  „Naše  země  se  nachází  v  období  po  proběhlých  parla-
                                                                                  Mezi  její  reference  patří  například           va je nyní v plném proudu. A zcela logicky nechce Chládek  mentních volbách. Věřím, že i do budoucna bude směřo-
                                                                                  modernizace železničního uzlu v Plzni,            & Tintěra u tohoto velkého projektu chybět.         vat dostatek investi c do železniční infrastruktury a želez-
                                                                                  rekonstrukce  nástupišť  a  zřízení  bez-         „Vysokorychlostní tratě, respekti ve příprava rychlých spo-  nice nebude upozaděna na úkor silnic. A také věřím ve
                                                                                  bariérových přístupů železniční stanice           jení, nás velice zajímají. Zejména připravované úseky RS4  velice poziti vní vztah EU a Česka, a s tí m související nové
                                                                                  Roudnice n. L., rekonstrukce železniční           VRT Praha – Balabenka – sjezd Lovosice, RS4 + RS42 Praha  evropské  investi ční programy do infrastruktury,” uzavírá
                                                                                  stanice Bohosudov nebo rekonstrukce               – Ústí  nad Labem, Most – Drážďany. Těšíme se na techno-  rozhovor obchodní ředitel litoměřické společnosti  Chládek
                                                                                  tramvajové trati  Most – Litvínov.                logie pevné jízdní dráhy a nové stroje na svařování.   & Tintěra Ing. Pavel Stoulil.                                                 (dej)

                                                                                  Sám  obchodní  ředitel  Pavel  Stoulil  je
                                                                                  pyšný především na posun do oblasti
                                                                                  tramvajových tratí : „Opti kou mé oso-                                                PAVEL STOULIL NA CESTÁCH:
                                                                                  by  mi  velkou  radost  udělalo  získání                                              DO OBLÍBENÉHO LONDÝNA NEJRADĚJI JAKO SPOLUJEZDEC
                                                                                  zakázky  na  rekonstrukci  tramvajové                                                 Na českých silnicích a železnicích je jako doma. Pavel Stoulil sice, jak sám říká,
                                                                                  trati  Hlubočepy – Barrandov v Praze                                                  není příliš velkým cestovatelem, navíc když je možnost, přenechá volant něko-
                                                                                  a rekonstrukci tramvajové trati  v Kol-                                               mu jinému. „Nejraději cestuji dopravním prostředkem mé manželky, protože
                                                                                  benově  ulici  se  zatravňovacími  pásy.                                              řídí a nemusím řídit já,” usmívá se. A oblíbená cestovatelská desti nace? Jedno-
                                                                                  Nejednalo se o naše zakázky objemo-                                                   značně Londýn.
                                                                                  vě největší, ale znamenaly průnik do                                                  Odpočinek od práce však volí akti vní, nejraději v přírodě na golfovém hřišti .
                                                                                  segmentu tramvajových tratí ."
                                                                                                                                                                        Tam se naopak řízení rozhodně nebrání. „Nejraději vlezu do golfové buginy
                                                                                                                                                                        a jedu si zahrát do golfového Resortu Praha Zbraslav, nebo si jdu zaběhat podél
                                                                                  Do segmentu dopravního stavebnictví
                                                                                  zasáhla  v  posledních  letech  citelně                                               Berounky,” prozradil na sebe Ing. Pavel Stoulil.


             6                                                                                                                                                                                                                           7 7 7
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11