Page 7 - Časopis Doprava dnes 04/2021
P. 7

Dopravní a liniové stavby                                Rekonstrukce pražské tramvajové trati  Hlubočepy – Barrandov

 Věřím, že železnice nebude                                         znamenala průnik Společnosti  Chládek & Tintěra

                                                                                  do segmentu tramvajových tratí

 po volbách upozaděna,





 říká Pavel Stoulil






 Společnost Chládek & Tintěra, a.s. sídlí v Litoměřicích a je ryze českou stavební fi rmou se
 stabilním většinovým majitelem. Na českém stavebním trhu působí již přes 30 let a se svými
 350 zaměstnanci patří k významným zaměstnavatelům. Během své existence se zařadila mezi
 přední dodavatele zejména železničních staveb – v tomto oboru patří v současnosti  mezi tři
 největší společnosti  s vlastní výrobní kapacitou. O úspěších a cílech fi rmy s nepřehlédnutel-
 ným hrochem ve znaku promluvil její obchodní ředitel Ing. Pavel Stoulil.


 Železnice jasnou prioritou  lety nastoupil, upoutala mě zejména  nice. To se od dřívějších dob rozhodně
 Firma  Chládek  &  Tintěra  si  zakládá  sounáležitost  pracovníků  s  fi rmou,  nezměnilo. „Naše hlavní zaměření na
 především na tradici, na českém trhu  odborná kvalifi kace a zdravé sebevě-  železnice  zůstává.  Zejména  se  podí-
 se pohybuje již tři dekády, díky čemuž  domí,” popisuje obchodní ředitel spo-  líme na modernizacích a rekonstruk-  pandemie koronaviru. Spíše než personální problémy však  Vnímáme, že zadavatel - Správa železnic je v této věci vel-
 si již přívlastek »tradiční« zcela jistě za-  lečnosti  Ing. Pavel Stoulil.  cích  železničních  koridorů  a  stanic.   musela  společnost  z  Litoměřic  řešit  zvyšování  nákladů.  mi akti vní a první stavařské tendry bychom mohli odstar-
 slouží. „Firma je postavena na tradič-  Také jsme pronikli do segmentu tram-  „Covidová krize se naší společnosti  zásadně nedotkla. Naši  tovat počínaje rokem 2027. Zapojení města Litoměřice do
 ních  hodnotách,  odolnosti   a  silném  Zaměření společnosti  na českém trhu  vajových  tratí .  Naše  ostatní  závody   zaměstnanci jsou navíc zejména z České republiky, proto  studií  a  příprav  potvrdil  při  mém  nedávném  rozhovoru
 emocionálním vztahu ke svému regi-  má stále ve velké míře především jed-  a  střediska,  zejména  mostních  a  po-  problémy s pohybem osob většinou nenastaly. Logisti cká  i pan starosta,” poodkrývá plány do budoucna Pavel Stoulil.
 onu. Když jsem do ní před jedenácti   noho společného jmenovatele – želez-  zemních  staveb,  zaujímají  cca  30  %   krize a následné zvyšování cen materiálů se do našich ná-
 z našeho celkového obratu,” prozradil   kladů promítá, stejně jako u ostatních fi rem.”  Vyhlídky na železnici jsou dle jeho slov pro vzdálenější bu-
 Pavel Stoulil.                                               doucnost  příznivé,  mnohem  větší  obavy  ale  projevil  nad
 Rekonstrukce Novinského viaduktu   Vysokorychlostní tratě nás velice zajímají  brzkou budoucností . „Aktuálně se spíš zamýšlím nad tí m,
 na trati  Liberec – Česká Lípa  A  na  jakých  konkrétních  dopravních   Společně s ostatními kolegy již vidí zaměření na následující  aby  na  železničním  trhu  bylo  dostatek  práce  a  fi nancí
 stavbách můžeme vidět stopu litomě-  deseti letí . Jasným bodem číslo jedna a budoucností  české  na následující rok 2022 a tři roky následující,” podotýká.
 řické  společnosti   Chládek  &  Tintěra?   železniční sítě budou vysokorychlostní tratě, jejichž přípra-  „Naše  země  se  nachází  v  období  po  proběhlých  parla-
 Mezi  její  reference  patří  například   va je nyní v plném proudu. A zcela logicky nechce Chládek  mentních volbách. Věřím, že i do budoucna bude směřo-
 modernizace železničního uzlu v Plzni,    & Tintěra u tohoto velkého projektu chybět.   vat dostatek investi c do železniční infrastruktury a želez-
 rekonstrukce  nástupišť  a  zřízení  bez-  „Vysokorychlostní tratě, respekti ve příprava rychlých spo-  nice nebude upozaděna na úkor silnic. A také věřím ve
 bariérových přístupů železniční stanice   jení, nás velice zajímají. Zejména připravované úseky RS4  velice poziti vní vztah EU a Česka, a s tí m související nové
 Roudnice n. L., rekonstrukce železniční   VRT Praha – Balabenka – sjezd Lovosice, RS4 + RS42 Praha  evropské  investi ční programy do infrastruktury,” uzavírá
 stanice Bohosudov nebo rekonstrukce   – Ústí  nad Labem, Most – Drážďany. Těšíme se na techno-  rozhovor obchodní ředitel litoměřické společnosti  Chládek
 tramvajové trati  Most – Litvínov.  logie pevné jízdní dráhy a nové stroje na svařování.   & Tintěra Ing. Pavel Stoulil.                                                 (dej)

 Sám  obchodní  ředitel  Pavel  Stoulil  je
 pyšný především na posun do oblasti
 tramvajových tratí : „Opti kou mé oso-       PAVEL STOULIL NA CESTÁCH:
 by  mi  velkou  radost  udělalo  získání     DO OBLÍBENÉHO LONDÝNA NEJRADĚJI JAKO SPOLUJEZDEC
 zakázky  na  rekonstrukci  tramvajové        Na českých silnicích a železnicích je jako doma. Pavel Stoulil sice, jak sám říká,
 trati  Hlubočepy – Barrandov v Praze         není příliš velkým cestovatelem, navíc když je možnost, přenechá volant něko-
 a rekonstrukci tramvajové trati  v Kol-      mu jinému. „Nejraději cestuji dopravním prostředkem mé manželky, protože
 benově  ulici  se  zatravňovacími  pásy.     řídí a nemusím řídit já,” usmívá se. A oblíbená cestovatelská desti nace? Jedno-
 Nejednalo se o naše zakázky objemo-          značně Londýn.
 vě největší, ale znamenaly průnik do         Odpočinek od práce však volí akti vní, nejraději v přírodě na golfovém hřišti .
 segmentu tramvajových tratí ."
                                              Tam se naopak řízení rozhodně nebrání. „Nejraději vlezu do golfové buginy
                                              a jedu si zahrát do golfového Resortu Praha Zbraslav, nebo si jdu zaběhat podél
 Do segmentu dopravního stavebnictví
 zasáhla  v  posledních  letech  citelně      Berounky,” prozradil na sebe Ing. Pavel Stoulil.


 6                                                                                                             7 7 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12