Page 7 - Časopis Doprava dnes 04/2021
P. 7
Dopravní a liniové stavby Rekonstrukce pražské tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov
Věřím, že železnice nebude znamenala průnik Společnosti Chládek & Tintěra
do segmentu tramvajových tratí
po volbách upozaděna,
říká Pavel Stoulil
Společnost Chládek & Tintěra, a.s. sídlí v Litoměřicích a je ryze českou stavební fi rmou se
stabilním většinovým majitelem. Na českém stavebním trhu působí již přes 30 let a se svými
350 zaměstnanci patří k významným zaměstnavatelům. Během své existence se zařadila mezi
přední dodavatele zejména železničních staveb – v tomto oboru patří v současnosti mezi tři
největší společnosti s vlastní výrobní kapacitou. O úspěších a cílech fi rmy s nepřehlédnutel-
ným hrochem ve znaku promluvil její obchodní ředitel Ing. Pavel Stoulil.
Železnice jasnou prioritou lety nastoupil, upoutala mě zejména nice. To se od dřívějších dob rozhodně
Firma Chládek & Tintěra si zakládá sounáležitost pracovníků s fi rmou, nezměnilo. „Naše hlavní zaměření na
především na tradici, na českém trhu odborná kvalifi kace a zdravé sebevě- železnice zůstává. Zejména se podí-
se pohybuje již tři dekády, díky čemuž domí,” popisuje obchodní ředitel spo- líme na modernizacích a rekonstruk- pandemie koronaviru. Spíše než personální problémy však Vnímáme, že zadavatel - Správa železnic je v této věci vel-
si již přívlastek »tradiční« zcela jistě za- lečnosti Ing. Pavel Stoulil. cích železničních koridorů a stanic. musela společnost z Litoměřic řešit zvyšování nákladů. mi akti vní a první stavařské tendry bychom mohli odstar-
slouží. „Firma je postavena na tradič- Také jsme pronikli do segmentu tram- „Covidová krize se naší společnosti zásadně nedotkla. Naši tovat počínaje rokem 2027. Zapojení města Litoměřice do
ních hodnotách, odolnosti a silném Zaměření společnosti na českém trhu vajových tratí . Naše ostatní závody zaměstnanci jsou navíc zejména z České republiky, proto studií a příprav potvrdil při mém nedávném rozhovoru
emocionálním vztahu ke svému regi- má stále ve velké míře především jed- a střediska, zejména mostních a po- problémy s pohybem osob většinou nenastaly. Logisti cká i pan starosta,” poodkrývá plány do budoucna Pavel Stoulil.
onu. Když jsem do ní před jedenácti noho společného jmenovatele – želez- zemních staveb, zaujímají cca 30 % krize a následné zvyšování cen materiálů se do našich ná-
z našeho celkového obratu,” prozradil kladů promítá, stejně jako u ostatních fi rem.” Vyhlídky na železnici jsou dle jeho slov pro vzdálenější bu-
Pavel Stoulil. doucnost příznivé, mnohem větší obavy ale projevil nad
Rekonstrukce Novinského viaduktu Vysokorychlostní tratě nás velice zajímají brzkou budoucností . „Aktuálně se spíš zamýšlím nad tí m,
na trati Liberec – Česká Lípa A na jakých konkrétních dopravních Společně s ostatními kolegy již vidí zaměření na následující aby na železničním trhu bylo dostatek práce a fi nancí
stavbách můžeme vidět stopu litomě- deseti letí . Jasným bodem číslo jedna a budoucností české na následující rok 2022 a tři roky následující,” podotýká.
řické společnosti Chládek & Tintěra? železniční sítě budou vysokorychlostní tratě, jejichž přípra- „Naše země se nachází v období po proběhlých parla-
Mezi její reference patří například va je nyní v plném proudu. A zcela logicky nechce Chládek mentních volbách. Věřím, že i do budoucna bude směřo-
modernizace železničního uzlu v Plzni, & Tintěra u tohoto velkého projektu chybět. vat dostatek investi c do železniční infrastruktury a želez-
rekonstrukce nástupišť a zřízení bez- „Vysokorychlostní tratě, respekti ve příprava rychlých spo- nice nebude upozaděna na úkor silnic. A také věřím ve
bariérových přístupů železniční stanice jení, nás velice zajímají. Zejména připravované úseky RS4 velice poziti vní vztah EU a Česka, a s tí m související nové
Roudnice n. L., rekonstrukce železniční VRT Praha – Balabenka – sjezd Lovosice, RS4 + RS42 Praha evropské investi ční programy do infrastruktury,” uzavírá
stanice Bohosudov nebo rekonstrukce – Ústí nad Labem, Most – Drážďany. Těšíme se na techno- rozhovor obchodní ředitel litoměřické společnosti Chládek
tramvajové trati Most – Litvínov. logie pevné jízdní dráhy a nové stroje na svařování. & Tintěra Ing. Pavel Stoulil. (dej)
Sám obchodní ředitel Pavel Stoulil je
pyšný především na posun do oblasti
tramvajových tratí : „Opti kou mé oso- PAVEL STOULIL NA CESTÁCH:
by mi velkou radost udělalo získání DO OBLÍBENÉHO LONDÝNA NEJRADĚJI JAKO SPOLUJEZDEC
zakázky na rekonstrukci tramvajové Na českých silnicích a železnicích je jako doma. Pavel Stoulil sice, jak sám říká,
trati Hlubočepy – Barrandov v Praze není příliš velkým cestovatelem, navíc když je možnost, přenechá volant něko-
a rekonstrukci tramvajové trati v Kol- mu jinému. „Nejraději cestuji dopravním prostředkem mé manželky, protože
benově ulici se zatravňovacími pásy. řídí a nemusím řídit já,” usmívá se. A oblíbená cestovatelská desti nace? Jedno-
Nejednalo se o naše zakázky objemo- značně Londýn.
vě největší, ale znamenaly průnik do Odpočinek od práce však volí akti vní, nejraději v přírodě na golfovém hřišti .
segmentu tramvajových tratí ."
Tam se naopak řízení rozhodně nebrání. „Nejraději vlezu do golfové buginy
a jedu si zahrát do golfového Resortu Praha Zbraslav, nebo si jdu zaběhat podél
Do segmentu dopravního stavebnictví
zasáhla v posledních letech citelně Berounky,” prozradil na sebe Ing. Pavel Stoulil.
6 7 7 7